Sömnlös i Hälla..

Usch, det här är inte min grej.. Jag tycker inte om att sitta uppe kl 4 på morgonen av den enkla anledning att jag inte kan sova. Längtar hem till min säng, där jag åtminstone kan sova ett par timmar varje natt.. Nu är vi hos mamma o pappa, kom igår för att fira Liza som blev nio år. Har väl sovit sisådär en 2 timmar hittills i natt, för alltid är det nåt; det är för varmt (jag "tar all luft"..), det är trångt (Robbie o jag delar säng OCH täcke, det gör vi inte särskilt ofta, tur att det är en 120 cm-säng iaf), jag ligger illa för det finns inga kuddar, ligger illa för att jag tvingas ligga på kanten (blir som en uppförsbacke när man inte ligger ensam i sängen), får ont i benen för att de inte ligger tillräckligt högt, springer upp o kissar en gång i timmen (sådär äckligt kissnödig så man vaknar o det känns som man inte kommer hinna till toaletten alls) o nu har jag alltså gett upp o gått ner till köket för att dricka vatten o se om jag kan sova bättre på soffan..


Mm, det är mkt gnäll också.


Var hos bm igår, Robbie var med för första gången sen inskrivningen, typ. Han fick höra hjärtat. :) Magen växer som den ska, sf-mått på 35. Kan ni fatta att jag är i v.36 nu? Det är inte lång tid kvar.. Bebisen har fixerat sig o jag hoppas verkligen att den ligger kvar på det sättet så jag åtminstone kommer undan planerat kejsarsnitt. Skrämmer mig lite att den kan välja att födas i princip när som helst nu, den är redo, men frågan är om vi är det? Ja, antar att vi tvingas bli det annars.. Jag är glad om den vill vänta 2 dagar till, så det hinner bli nytt år. Skulle själv inte vilja fylla år mellan jul o nyår eftersom det inte känns som dessa födelsedagsbarn får "sin egen" dag på samma sätt som vi andra. Vet en som är född på julafton, o hos dem har de födelsedag på förmiddagen med presenter inslagna i presentpapper, äter tårta o så, o sen på eftermiddagen firar de jul med julpapper o julmat o allt vad det innebär. Det tycker jag verkar jobbigt.. :/
Men men, jag behöver nog inte oroa mig, för antagligen så blir det februari innan vi ser någon unge..


Hm, apropå ingenting, när mitt/mina barn blir stora hoppas jag verkligen att Robbie o jag fortf håller ihop, för jag mår dåligt av att se separerade föräldrar som tycks tävla om sina barns uppmärksamhet så här års. "Vem lyckas köpa de bästa julklapparna?", "Vem blir favoriten den närmsta månaden efter jul?". Usch, blir så äcklad av sånt. Inse att man inte kan köpa barn (annat än för stunden) o att barn behöver lite kärlek också, inte bara dyra julklappar.

Nej, om man skulle försöka gå o sova lite, annars kommer jag väl sova bort hela dan istället. Jävla bajs.. Har tur om jag slipper fler av jordens förvärkar.. 


Grattis VG o Svesse till lille Liam förresten. :) Hoppas ni mår bra allihopa!



.. o grattis Malin Hellman i Uppsala som fyller 21 år idag. :)
#1 - - Nahoj:

Hade faktiskt 2 pers i min klass på ljunkan som var födda typ mellan jul o nyår år 83, men som gick med oss 84or...

#2 - - martina:

jo kom på det sen:S får gå in på postens hemsida å kolla kanske.. annars får ja vänta å hoppas den kommer ons-freda :)