Huvudstaden med bil o lite hasch

Skulle träffa författarinnan Marian Keyes vid Fryshuset i Sthlm, för grillning o en intervju. Mamma var med som stöd. Eftersom Sthlm är en så rörig stad, körde vi fel flera gånger, o till slut gav vi upp. Vi körde för o hitta ett köpcentrum nånstans.. Vi körde o körde, o motorvägen blev till slut en liten väg med mindre trafik. Noterade att de fått upp de nya hastigheterna - 60 o 80. (förresten var det många hastighetsskyltar - först var det 70, sen blev det 60, 55, 40, 35 o till sist 15. Udda.)

Kom fram till ett stooooort McDonald's o fick se att det fanns affärer ovanpå det. Försökte hitta någonstans o parkera bilen medan mamma gick till "Gyllene Måsen" o höll ett bord. Konstigt parkeringshus... Vid entrén blev man tilldelad en "röst" som sa åt en var man skulle göra. När rösten blev till ett blinkande ljus, ville han något, o man måste svara honom för att få fortsätta. Helst hålla med honom, då, annars kunde man bli iväglurad.. Jag lyckades parkera bilen, o skulle ta mig tillbaka till mamma i det gigantiska huset - om jag bara visste åt vilket håll McDonald's låg..

Rösten var fortf med mig, o han lyckades virra bort mig ordentligt innan jag till slut hittade mamma. Då kom han på att "måste handla mat, spring!" o jag kunde inte göra annat än att lyda. Hoppade över någons bord, då en tjej höll fast min fot. Jag trodde först det var för att jag ohyfsat sprang genom deras mat, men det visade sig att hon tyckte jag hade snygga skor.. :) Ett par röda, lackskor, typ. (Skitfula.) o hon ville veta var jag köpt dom.. "Din Sko", svarade jag. "På rean. 100 spänn." "Jag visste det!" ropade tjejen. "I vilket land finns Din sko?" "Ehh.. jävla 08:a, wake up!" tänkte jag o drog vidare.

Rösten började blinka nåt fruktansvärt, o jag såg att jag var tvungen att hitta ett skåp att låsa in min jacka i. När jag gjort det, försvann rösten tillbaka till parkeringsavdelningen. Då kom Evelina o gav mig några små påsar med hasch, som hon sa att jag behövde för att överleva i Sthlm. (Inte använda själv, utan att sälja vidare...) Lyckades hitta en toalett (med gardiner, blommor i fönstren o tidningar på golvet - inte illa för o vara en offentlig!) o sen när jag äntligen kunde gå o äta vaknade jag.



Hm. Tänkte först att inte skriva ner allt detta, för det var så rörigt. O det är det, ser jag. Förstår inte hur mina drömmar kommer till egentligen... Nån som kan tyda detta?!
#1 - - Anonym:

haha. virrigt värre :)
tänkte först att shit, hur lyckas man få en intervju med nån så känd vad ska du med den intervjun till? haha :)
kul att du delar med dig!

#2 - - Emma:

Ja, har börjat känna ett behov att skriva ner drömmarna, för att jag ska slippa gå o tänka på dom hela tiden. Läskigt att jag kommer ihåg allt så tydligt..