Mc-övningskörning o matteprov.

Ja, nu finns det ingen återvändo. Pappren till lämpet är inskickade, lade dom på lådan för nån timme sen. Synundersökningen avklarad, o gick väl hyfsat. Blev "godkänd" eftersom jag såg hyfsat med båda ögonen samtidigt, men inte ett i taget. "Bli inte förvånad om du måste ha glasögon om ett tag." Hm. Har visserligen reagerat på att jag ser dåligt, men inte trodde jag att det var SÅ illa. "Lite närsynt", sa han, "har du aldrig tänkt på det?" Jo, det har jag väl. Att det är svårt o läsa vägskyltar på långt håll, eller textremsor o annan liten text på tv:n..

Pappa skulle besiktiga Hondan så jag har nåt o åka lite på. Måste ju se så det är nåt för mig. Har dock svårt o tro att det inte skulle vara det, blir så sugen nu när man ser alla knuttar ute o glider.. :P

Men... glasögon är jag inte beredd på. Det har jag inte råd med.

Matte o engelskaprov imorrn. Vi får se hur det går. Är inte överdrivet optimistisk, hoppas bara på godkänt. Har liksom inte gått in särskilt mkt för det...


När det var Nicklas tur sa optikern "jaha, då ska vi se om det går lika dåligt för dig". Snällt. Inte mitt fel att O, Q, C, D, G såg nästan likadana ut. Han godkände inte att man gissade. :)