På tjocken i v.32

Var hos Karin, barnmorskan, idag. Det såg bra ut, tror jag, men bara för att jag svullnar så mkt ibland ska jag dit om två veckor igen istället för tre så hon kan kolla blodtrycket. Järnvärdet var nästintill oförändrat, måste verkligen se till o sköta mina järntabletter ordentligt nu! Annars vet jag inte vad jag som händer. ;)

Berättade att jag har ont i benet ibland, o att jag får så ont i bäckenet. Hon bokade en tid hos sjukgymnasten på Vrinnevi, så jag ska dit o prata med henne (om jag hittar dit). Om hon samtycker kan jag få vara med på vattengymnastiken för gravida, det skulle verkligen vara underbart! Det ska hjälpa rätt bra säger dom som provat, så man får väl hoppas. Såå värt att betala för..! Jag hoppas att jag får plats där, annars skulle jag ringa Karin så ser hon till att jag får vara med den "vanliga" gruppen istället.

En stor nackdel med det mötet med sjukgymnasten är att jag inte kan vara på Tårtverkstan. :( Tiden på onsdag var enda tiden som fanns, o jag måste gå dit så fort som möjligt om det ska hinna göra någon nytta.. Känns jättedumt, vet inte hur jag ska kunna säga till Katarina. :( Hon behövde ju verkligen hjälp den dagen! Så typiskt att allt sker på samma gång jämt.. :( Men men, min hälsa får väl gå i första hand (även om jag inte brukar tänka så).

Jaja. Sf-måttet hade inte ändrats så markant som jag trodde, det var på 31 cm. Det har alltså bara ökat ca 1 cm på tre veckor..! Men, Karin sa att det berodde på att bebisen hade sjunkit ner en bit i livmodern, så jag behövde inte vara orolig för att den inte växer som den ska. :) Fick väga mig också.. Nu kommer jag göra det varje gång, för att se så jag inte svullnar upp massor sen. Måste säga att jag blev positivt överraskad..! Hade inte gått upp så fasligt mkt sen jag vägde mig sist för cirka 3 veckor sen, så jag ligger på +14 kg nu. 6-10 veckor återstår innan allt är färdigt. *nervös*