I put a spell on you.

Ja, senaste låten jag hörde o därför fortfarande hör i mitt huvud..

Idag har jag varit jävligt aktiv, om jag tillåts att svära. Tog mig iofs en välförtjänt sovmorgon till halv nio, o kl 10 åkte jag o Eddie till Åtvid för o sätta in pengar på banken. Åkte hem o betalade räkningar o åt o så, sen gick jag ut o tog mig an den ena stolen till trädgårdsmöblerna. Jag skrapade bort gammal färg o slipade o efter det gick jag lös med räfsan. Nu ser man alla vinbärsbuskar o det ser ut som det faktiskt skulle kunna bli några vinbär där nu. Fint, om jag får säga det själv. När Robert kom hem målade jag även stolen en gång, så nu står den på tork. Jag har varit duktig, med andra ord. Härligt Emma!

Imorgon ska Eddie få sitt tremånadersvaccin (ja, inte vaccin mot o bli tre månader, utan det man får när man är tre månader förstås), vi ska åka o handla mat o på kvällen kommer mamma o pappa o Nicklas o äter mat här. Vi ska inviga grillen!

Imorgon förresten, jobbar Robert bara halvdag (mm, slappjobb där de alltid jobbar halva dagar dagen före en röd dag) o sen är han ledig hela helgen. Härligt! Han har fått inbjudan till årets sommarfest också, den här gången blir det båttur med trerätters middag på Kinda Kanal. Häftigt tycker jag, jag har aldrig åkt sån båt. Blir inte så lång sträcka, men ändå. Får hoppas att deti nte blir storm o går stora vågor där inne i Linköping för då lär jag bli sjösjuk värre.. Maten var nåt ekologiskt tjafs, tyvärr var det kalvdans till efterrätt o det tycker jag inte om, men det kanske finns glass till barnen, höhö. Barn ja, man fick ta med sig barnen om man ville, o det var väl tur det för annars vet jag inte om jag kunnat följa med. Iofs, tre timmar kanske går utan honom..? Det skulle ju vara skönt! Det är ju nästan två månader kvar dit också, det hinner ju hända en del på den tiden.

Nu ringde Robert. Han köpte gräsklipparen. Hoppas skiten fungerar bara..

Känner att det blivit lite si o så med uppdaterandet här på bloggen, men jag har bara bra ursäkter, förstås; det bär liksom emot att sitta inne o vid datorn när solen skiner så förbannat. Man måste ju ta till vara på den för det är inte säkert att det blir nån på hela sommaren..