Film är bäst på bio.

Ja, Mamma Mia var nog en av de få filmer som jag tycker gjorde sig på bio o som jag dessutom skulle kunna tänka mig att betala för en gång till bara för o få må sådär bra igen. Underbar film från början till slut!

Mkt musik o bra urval av alla femhundrasjuttioelva miljoner låtar ABBA gjort genom tiderna. De lyckades få till låtarna bra ihop med handlingen i filmen, faktiskt. Eller, det är väl inte så svårt egentligen med tanke på att texterna är ganska "vanliga", men ändå. Det ska ju kännas rätt också.. Fotot i filmen gav känslan av att faktiskt vara i Grekland o ett stort plus för att jag kände igen mig på vissa ställen tagna på Skiathos o i hamnen där. Roligt. (Måste ta med Robert till den ön nån gång, han måste få uppleva Grekland.)

Nåväl. Skådespelarna var superba .. på just själva skådespelandet. Jag menar, med Meryl Streep, Stellan Skarsgård (min favoritkaraktär i hela filmen, haha), Pierce Brosnan o Colin Firth kan det knappast bli annat - men fy sjutton så illa de sjunger, egentligen..! Ingen av dem har någon vidare sångröst, men på något sätt blir det bra ändå eftersom låtarna är så extrema. (Jag börjar förstå hur Liza kan gilla High School Musical-filmerna, för de ungarna kan verkligen inte sjunga.. men de kan å andra sidan inte skådespela heller, hihi.

Mm, urbra film o jag kommer förmodligen se den på bio en gång till. Ska definitivt förboka den på dvd, för jag känner att tjag behöver en ny "må-bra"-film i samlingen. Roligt att det var så spridd ålder på biobesökarna; det var allt från 10 år upp till 80, kanske. Åh, den gammelgubben förresten, han satt o myste filmen igenom o ögonen lyste på honom. Härligt! Jag fick bita mig i tungan flera gånger för o inte sjunga med högt, hihi.

Ja, vad ska jag säga? SE DEN!

#1 - - Johanna (Skugg):

Den måste ses :-)

#2 - - umeåjohanna:

va kul att du gillade den. visst är det något av en feelgood film rakt igenom? :) sitter ett leende på läpparna när man går ut från bion.

men visst kan man tycka att de kanske kunnat sjunga bättre, pierce var ju inte vidare bra på det. nu kastar jag visserligen stora stenar i glashus, men... jag är inte med i en stor film :P



här i umeå är det bra annars. trivs faktiskt bättre än jag trodde att jag skulle. och hemlängtan har jag ingen än, men det kommer nog på söndag då jag ska tillbaka hit efter en helg hemma :P



har du vägen förbi häruppe får du hojta till! ;) :)