Fyra år.

Idag är det fyra år sedan som jag o min store plutt träffades. Eller, ja. Inofficiellt, för det är först några veckor in i januari man egentligen kan säga att vi blev tillsammans, men då har vi inget datum så därför säger vi nyårsafton så blir det lätt o komma ihåg. Smart va? Vi firar det inte men det känns iaf bra o veta när det blev, så att säga. 

Varit inne på Maxi o handlat lite käk o grejer till tårtorna. Det känns som jag räknat fel men vi köpte vispgrädde för 113 kr. Det ni! Det motsvarar ca 4 liter.. O nu har jag tårtbotten nr 1 i ugnen men jag tror att den lär bli formen övermäktig, faktiskt. Tänkte inte på att det var smet till en 28 cm form, medan min 'bara' är 26.. Jaja, jag kanske får lämna lite smet till nästa botten, ifall det nu skulle bli tårta i hela ugnen. Dagens i-landsproblem

Ja, stötte på fler sådana problem i affären, förresten. Det fanns ingen pyntgelé o inte heller någon vit choklad. Inte någon sorts vit choklad - varken block eller annan! Nog för att det kan vara urplockat när det är storhelg men äter folk bara vit choklad när det är nyår?! Vad är det för fel på mörk eller vanlig choklad? *mutter* Jaja. Sprang på Roberts moster Helena med man på Maxi också. Det väntar man sig inte när man måste ge sig ut på nyår - man räknar nog snarare med att alla andra håller sig hemma.. Men, de var iofs på hemväg från E-tuna så det är okej, hehe. 

Stannade till på Max för en Delifresh Kycklingburgare med babymorötter till lurre. Mums! Det var inte särskilt mkt folk där, ett par barnfamiljer bara, så därför blev vi mäkta förvånade när vi fick se Anne o Börje (våra hyresvärdar) där! 'Barnen' (de är nog i Roberts ålder tror jag) var med också, de skulle vidare mot Tallinn sen. Mys! De hade tänkt en sista minuten-resa till värmen men fick inte tag på någon, o då fick det bli Tallinn istället, haha. Ja, det är ju nästan samma sak, hihi. 


#1 - - Johanna:

Grattis på er dag!