28 mars

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Skippers födelsedag, hurra hurra hurra!

Det är verkligen härligt att bo på landet, jag uppskattar morgonsolen som lyser in i köksfönstret o som lyser upp all den vita snön utanför. Det är skönt med minusgrader även fast de borde ha varit här för flera månader sen.. Igår flydde jag dock fältet o istället utnyttjade mamma o jag det fina vädret o gick på en timmes promenad i Norrköping. Vi hade tänkt hålla lite tempo, o det gick ju bra stundvis, men på vissa ställen var det så isigt o halt att det inte gick annat än krypköra fram med vagnen. Ska tilläggas också att jag nog är den sämsta barnvagnsmorsan denna värld har skådat, så det där med koordination är inte min grej redigt. Jag tog även ett rejält tag i kragen o beställde tid för synundersökning. För nåt år sen eller så så upptäckte jag att jag nog inte såg allt jag borde se o nu har jag alltså fått tummen ur arslet o ska göra nåt åt synen. Kanske uppenbarar sig en helt ny värld för mig? Kanske slipper jag köra fel i stan när jag kör bil bara för att jag upptäcker skyltarna för sent? Kanske kan jag se texten på tvn utan att behöva gissa mig till vad det står? (Är det engelskt tal går det hyfsat ändå, men eftersom jag är halvdöv också så behöver jag texten.)

Var i Linköping i onsdags ju, o träffade min gamle vän. Det gick bra, no need to worry där inte. Åt så jäkla god lunch på Yogi; sprödbakad lax med avokadocréme o stekt potatis. Überbar. Just den där avokadosmörjan föll mig helt i smaken, kan inte sluta tänka på den. Yummie! Var inne hos Katarina också, det var ett tag sen sist. Beställde tårta till namnkalaset, för självklart ska min unge få världens tuffaste tårta även fast jag inte hinner göra den själv.. Har lite annat som ska fixas den dagen, så då kan jag ju lika gärna leja bort tårt-biten. Jag lovar att ni får se en bild på den sen när kalaset väl är över.

Idag tänkte jag sätta mig med inbjudningarna, om Eddie har tänkt o sova nåt i dag förstås. Igår sov han på förmiddagen, men så fort jag satte mig i bilen o skulle vidare mot bvc vaknade han o sen sov han två gånger tio minuter fram till läggdags.. Inte kartigt, med andra ord. Eventuellt blir det en promenad i solen o så är jag grymt sugen på glass! Tänkte ta reda på när glassbilen passerar här, så jag vet i fall jag skulle råka ha pengar hemma nån gång, hihi. Fick ett sånt där reklamblad från Hemglass igår o jag fick se att Pralin inte såldes mera, bara en massa nymodigheter nästan. Glassbåtarna o Sundborn Vanilj finns dock fortfarande kvar så helt värdelöst kanske det inte är.

#1 - - Linda:

HAHAHA! Om du är dålig med barnvagn så ska du se mig med en rullstol. FYFAN! HAHA

#2 - - Nahoj:

Tack tack tack emma!
Det där var gulligt... =)

By the way, utan Pralin så känns det som Hemglass spelat ut sin roll