Det vore väl underbart!?

Ge mig fri fart, o fri bensin, ett friare liv o en större maskin. Ge mig fri fart, fri fart - det vore väl underbart?

Eftersom Sverige är helt underbart just nu så kan jag inte påstå att jag sitter särskilt mkt inomhus. Nej, istället lever jag livets glada dagar i solen ute, fast jag gör inget vettigt o tar det mest lugnt. Jag borde ta hand om allt ogräs, men det orks inte.

Jag struntade mkt riktigt i mammagruppträffen igår. Det var för varmt i bilen även för mig, så jag iddes inte. Hann bara komma hem så fick jag sms om att mitt paket från Ellos fanns att hämta från kl 17, så det var bara att vänta på att Robert skulle komma hem så jag slapp utsätta Eddie för värmen i bilen. Då åkte jag in o hämtade det, köpte en dunk bensin o lite mat. Mm, mat ja, vi grillade kycklingspett igår, o åt en sås på mango, tomater o kokosmjölk till (jättegott!) o sen hade vi foliepaket med skivad banan, mörk choklad, kolasås o pecannötter som vi grillade o sen åt med glass. Suveränt! Pricken över i var att vi satt ute o åt, det var första gången vi kunde göra det 'på riktigt'. Underbart.

Jaja, det var inte det jag tänkte skriva men.. Så lätt o komma in på villospår. Jag skulle ju säga att Eddie nu är 64,5 cm lång o väger 7340 eller nåt sånt. Han har börjat förflytta sig när han ligger på mage på golvet, främst bakåt men ibland även lite framåt. Han har varit på helt underbart humör den senaste veckan, o skrattar mest hela tiden. Att titta på honom över kanten till spjälsängen när han ligger o gnyr där o världens leende spricker upp - finns det något härligare som förälder? Mysigt. I natt sov han från 19.30 till 03 ungefär, då jag nästan väckte honom för att han skulle äta.. Då hade jag ont..! Tog dessutom av honom kläderna, för eftersom han inte brukar somna för natten så tidigt hade vi ännu inte bytt till pyjamas.

Nu ska Robert snart iväg o åka motorcykel med jobbet. Jag får snällt vänta på min tur, för vi ska iväg ikväll. Eddies farmor ska vara barnvakt för att Robert o jag ska kunna ta hand om oss lite också. Vi funderar på att kolla in hamnfestivalen lite, o kanske gå ut o äta något. Vi får se, helt enkelt. Just nu ser jag mest fram emot att få klä upp mig lite, utan att behöva ta hänsyn till att jag ska amma, för det ska jag ju inte. Ja. Bild kanske kommer, höhö.
#1 - - Nahoj:

Vad fint det låter! Hoppas ni får en fin dag! O den lille växer ju så det knakar.... :) snart börjar han skene runt =)

#2 - - Maria:

hoppas ni får jättemysigt!! =)

#3 - - Nahoj igen.:

Jo, det där med att sitta i trädgården o läsa en bok är Inte fel!!! ja säger ju att ja är avis på dig. Bo i lägenhet är egentligen en missär... =/ just det där med att kunna gå ut o pissa i en buske när man vill...



Oxelösund är ju kanon! Vackert som fan!