Varmt.

När jag gick upp vid halv åtta (mm, jag vet, tog mig sovmorgon idag!) var det redan 16 grader varmt ute. Nu är det 20. Det är ju jättebra att det är varmt o skönt o så, men inte när man har på schemat att åka bil! Därför överväger jag allvarligt att strunta i fikat inne i stan o istället åka direkt hem efter bvc. Det är verkligen inte roligt att veta att han kommer gallskrika hela vägen ut ur Lkpg redan innan vi har åkt hemifrån. Mitt mammahjärta säger ifrån där.. Måtte vi hitta en lämplig bil snart..! Om två veckor ska husvagnen besiktigas förresten, o jag tror att jag hittat ett lagom-långt-bort-resmål för vårt midsommarfirande. Vårt första midsommarfirande som egen liten familj. Antingen blir det jättemysigt eller så blir det jättelångtråkigt, men det blir väl vad man gör det till.. Har svårt att tro att vi skulle ha hittat en ny bil till dess, så vi får väl hoppas på kallt o regn när vi åker, men varmt o sol när vi har landat. Måste prova o sätta upp förtältet också, så vi inte står på campingen sen utan att ha en aning om hur man ska göra..

Jag som aldrig brytt mig särskilt hårt om vad jag har på mig för kläder har nu börjat med världens ångest varje gång jag måste ta nåt nytt för att favoriten är smutsig.. Jag kan stå i garderoben i en halvtimme o prova varenda tröja o det slutar nästan alltid med att jag bara vill stortjuta för att jag inte har något att ta på mig (ja, behövs det en halvtimme för o bara prova tröjor så kan ni väl gissa att jag har en hel del egentligen..). Kruxet är att jag har så mkt att ta hänsyn till; det får inte vara för varmt, inte blotta för mkt (eftersom jag fortf bara kan ha min amningsbh) o dessutom vill jag inte behöva dra upp hela tröjan när jag vet att jag kommer att amma offentligt. Suck. Är det dagens i-landsproblem eller vad? Jag lider av det iaf.

Nu ska jag nog ta tillvara på det fina vädret o gå ut o sätta mig o läsa lite. Ha en bra dag idag, alla!

Förresten. Idag blir vår stora lille kille 4 månader. Vart har tiden tagit vägen egentligen..?!
#1 - - Maria:

Du får gratta Eddie från farmor. Hoppas du hittar något att ta på dig du har ju mycket fina kläder tycker jag. Maria

#2 - - Karin:

Ja du mman kan ju lätt säga att tiden bara springer iväg... Albin blir 9 månader nästa vecka. Jag står också i garderoben ett bra tag men eftersom ´jag har lite överflöd av fett så kan jag ju genast plocka bort typ hälften av alla kläder =) kram