En sån där mellandag.

Årets kortaste arbetsdag, månne?

I morse kom jag till skolan/fritids 07.50 ungefär. Tomt o nedsläckt överallt o jag undrade förstås var alla höll hus.. Kom på att de brukar öppna på Nallen ibland så jag gick dit. Tomt. Dock öppet, så jag gick in o ropade ett försynt "hallå" innan en personal upptäckte mig. Det var inga barn där heller..

.. men däremot kom Marita strax efter mig, o de konstaterade att det nog skulle bli en lugn dag. Allt som allt, efter lite strul o ett barn som åkte hem igen, blev det två (!) barn. Syskon. Så, två barn på tre personal - vad ska man hitta på..?
Jo, man sätter sig o fikar o äter choklad, haha.

Nalle-fröken gick ut med barnen, frita-fröken gick till frita för att börja städa o mig skickade de hem. Överflödig, kan man kalla mig. Lite trist, jag var verkligen inställd på en rolig arbetsdag..

Åkte hem i alla fall, vågade inte annat, haha, o då föreslog R att vi skulle åka till Ikea o shoppa upp presentkorten vi fått i julklapp. Sagt o gjort. Kom hem med en hylla till vardagsrummet. Nice! O så lite mat från Maxi förstås, o vi var långt ifrån ensamma på Tornby.. Blä. Hade inte en tanke på att det är mellandagsrea nu o att alla passar på att handla upp sina pengar..

Fick med oss en födelsedagspresent hem också, till Lizen som blir 11 år i dag. Grattis tjejen! Dock får hon den inte förrän på lördag, för det är först då vi träffar henne nästa gång.

Jag håller tummarna för att det blir mer jobb i morgon, men de flyttade fram min "starttid" till 10.30 istället för 9, så vi får väl se.. Jag ska då ta hand om lunchen, är det tänkt, o sen lär det väl märkas hur länge jag kommer behövas.




På tal om nåt helt annat så tog det ca 2 timmar att få Eddie o somna ikväll. Till slut fick han avreagera sig en stund i spjälsängen o när han var lugn igen lade vi oss i hans "stora" säng o han slocknade på mindre än en minut. Varför är han så envis..?