Hur gör djur?

Vi käkade pannkisar till lunch idag, Eddie o jag, o när jag fått i mig den sista slår det mig att jag äter pannkakor på precis samma sätt som jag alltid gjort. Som jag gjort sedan jag var liten..! Är inte det lite konstigt..? Borde man inte ändra sådana vanor?

Jag lägger alltså ut en pannkaka på tallriken, brer på ett tunt, tunt lager sylt (man ska bara ana att det är något där) o sedan ett tjockt lager av glass eller ett tunt med vispad grädde (tyvärr är det väldigt sällan vi har glass eller grädde hemma så då blir det bara sylt), därefter rullar jag ihop den o skär i bitar. Har man glass till, vilket är ett sätt att göra pannkakor som jag egentligen inte är så förtjust i ätliga, ska det liksom välla ut så man knappt ser var man skurit, hihi. 

Hur gör ni?


Annars har jag lekt pensionär nu på förmiddagen då jag strukit gardiner o örngott o lyssnat på Melodikrysset, hihi. Tyvärr har jag ju inget sambosällskap idag då han är iväg på annat, så kryssandet gick inte så bra.. I höstas svor jag för mig själv att jag inte skulle stryka gardiner förrän jag köpt ett riktigt strykbräde, men det sket sig. Jag var tvungen. Nu har jag dessutom bäddat rent i sängen, dammsugit o dammat. Heja mig.



(Sådär litet är mitt strykbräde. Det var jättepraktiskt när vi bodde i den lilla, lilla lägenheten men nu när plats finns vore det skönt att slippa trängs på bänken.. I bakgrunden ser man mina älskade gardiner, hihi. Går att klicka på bilden för att se ordentligt.)
#1 - - Carolina:

Jag gör precis likadant med mina pannkakor. :) Jimmy gör också likadant men han leker operation också.. haha!!

#2 - - Carolina:

Jag köpte såna plåster idag, ska testa dom även fast blåsorna spruckit. Thanks for the tips! :)

#3 - - Linda:

DU! Är det inte din ballerinabild som är med på startsidan av blogg? På höger sida i mitten av sidan liksom. Hur äter du din balle? :S Eller har jag fel?

#4 - - Nahoj:

Vänta nu här.. Du har sagt att du inte äter pannkakor jööö...

#5 - - Nahoj:

Men, du tycker ju inte om pannkakor...!!!