Vad är en fredag för något?

Om det är något man saknar med att vara arbetslös/låååångmammaledig (eller kalla det vad ni vill) så är det helgerna. Den där speciella helgkänslan man får på fredagar när man vet att "nu är det snart helg o jag är leeedig!". Som det ser ut nu är det snarare "va, är det fredag idag igen?" o det är lite tråkigt.

Mina lördagar o söndagar ser precis likadana ut som mina vardagar. Möjligen med den väsentliga skillnaden att varken Eddie eller jag blir störda av att R går upp tidigt så vi sover kanske till halv åtta istället för kvart i sju..

Jag börjar bli i desperat behov av ett jobb. Av ett liv. Nån som har ett att ge mig?

Men, det går inte att söka sommarjobb då vi inte har råd att låta R gå hemma o vi har ingen dagisplats till Eddie än.. Dagisplats, ja. Som det ser ut nu är chansen störst att få en plats efter sommaren, då sexåringarna börjar på 6-års istället o på så sätt lämnar plats åt nya barn.. På sätt o vis har vi valt att få det så själva för att inte behöva lämna/hämta på ett dagis som ligger helt åt heklefjäll från var vi bor, o då kanske vi får skylla oss själva att vi inte heller kan planera ordentligt (har vi nånsin kunnat det?). Men, jag är ändå ganska nöjd med att vänta för mitt mammahjärta säger ifrån om att lämna en liten Eddieplutt på dagis redan. Han själv som aldrig lekt med någon jämnårig skulle förmodligen tycka att dagis var rena himmelriket, men..

Nåväl. På tal om Eddiebjörnen så är han inte riktigt kry idag. Han har en hemsk hosta o är allmänt hängig o nere. Feber vet jag inte om han har eftersom vi fortfarande inte har någon febertermometer men jag tror inte det. Köpte förresten en sådan där napptermometer innan vi åkte till fjällen, men den vägrade Eddie att ta i munnen...! ´Den måste man ha i munnen ganska länge innan den börjar mäta temperaturen o det gick inte vår prins med på. Julian däremot använde den desto flitigare så han fick med sig den hem, bättre att den kommer till användning, liksom.

#1 - - lisa:

jaa, jag menar det! confetti var grymt god!

och du hade rätt, det var triumf som gjorde clip clap.

ha en trevlig helg :)