Vaarmt var det här!

Har gottat mig i värmen i en hel vecka nu, o det är så underbart att vara ledig o inte behöva göra ett dugg om jag inte skulle känna för det. Dock kan det bli lite långtråkigt att inte ha råd att ta sig för något, men lite plask i den uppblåsbara "bassängen" räcker egentligen för både Eddie o mig. Det är väl inte mer än ett par cm vatten i den men ibland är det allt som krävs. Det känns som att det bara blir varmare o varmare nu o jag börjar undra hur länge till vi kommer att få njuta av det..?!

Enligt SMHI ska det komma en regnskur på onsdag men temperaturen ska hålla sig runt 24-25. Vad innebär det? En sån där kort men intensiv skur som vi kan få ibland, eller blir det ett mesigt, svettigt medelhavsregn som varar i några minuter..? Högtryck som detta brukar ju vara svårövervinnerliga o jag hoppas att detta inte är något undantag. Jag trivs i värmen. Har man bara tillräckligt med dricka o glass så klarar man sig rätt bra, hihi.

På tal om glass ja, så ska jag försöka komma ihåg att köpa en såndär isglassformgrej så vi kan göra lite egen glass. Lite yoghurtglass med mosade jordgubbar, eller varför inte bananmos? Mums!

På onsdag bär det iväg på semester o djurparksbesök, o förhoppningsvis blir det även en tripp till Göteborg. Har inte varit där på ett par år nu (jo, i höstas, men jag menar på sommaren..) så jag börjar få lite göteborgabstinens. En sväng till Universeum vore lite roligt för där har jag aldrig varit..

Typiskt bara att alla våra pengar trillar in först när semestern nästan är slut.. Nåväl, man kan ju alltid göra trevliga dagsturer också!