Kolmårdens Djurpark.

Var på Kolmårdens Djurpark igår. Jag, Robert, Eddie, Elliott, Sanna, Jonathan och Julian. Ett redigt gäng, alltså. Hade jättetrevligt o jag tror att de minsta barnen hade det också. Tog dock bara två bilder o det här är den ena av dem;



På Jullebulle, som står o hänger på Eddies vagn. Jonathan var desto flitigare med kameran så jag hoppas att vi får ta del av de bilderna sen så småningom.

Det var overallsäsongspremiär för båda småkidsen o jag tänkte att jag inte ville ta den nya till Eddie för att.. Ja, jag vet inte, av någon outgrundlig anledning. Dumt val, för den andra vi har visade sig vara lite kort i ärmarna så de åkte upp, o banden som ska vara under skorna är borta så benen åkte också upp.. Irriterande. Eddie verkade dock inte så bekymrad utan lekte sig varm, tror jag. Det var full fart mest hela tiden! En del saker var dock inte avsedda för en gravid tönt som jag för den där "grottan" i Wild Camp gjorde mig helt slut o efter det hade jag ont överallt.

Dock blev jag besviken på årets delfinshow. Alldeles för mycket prat och delfinerna som verkliga varelser var inte i fokus särskilt mycket. Blev nästan tråkigt att lyssna på.. Eddie älskade ju den där showen i vintras men nu var han mest rastlös o bara nöjd när det var musik o delfinerna gjorde konster.

Maten var inte lika god i dag som på sportlovet, fastän vi åt "samma" - potatismos o köttbullar. Ett plus dock för de rårörda lingonen.. (Men barnen fick äta lingonsylt? Varför?)

Varje gång jag är i Kolmården så blir jag besviken på allt det där som kostar, o redan i entrén när inträdet ska betalas så suckar plånboken.. Hutlöst! Är man en familj med några barn (över 3 år) blir det drygt tusen kronor bara för att komma in! Under sportlov och höstlov är det dock lite billigare eftersom inte alla attraktioner/restauranger är öppna o det går heller inte att se alla djuren. Däremot ingår lunchen, även för "fria barn" under 2 år, det är ett plus.

(Men det är ialla fall bättre än Borås Djurpark för den tyckte jag inte alls om! Kolmårdens natur är trevligare.)