Var är gnistan som behövs?

O var tusan är pengarna som behövs för att köpa tillbaka gnistan..?! Suck, jag är så trött på det här nu.


Hade en trevlig dag igår. Tack för det! Fick inte mycket skolarbete gjort men vad gör väl det, det är ju därför jag sitter här nu!? Ja, här sitter jag, med en skål yoghurt med blåbär o megasöta, halväckliga chokladflingor i som jag hittade i skafferiet. Leftovers sen helgen då vi hade gäster här, för vi har sällan flingor hemma. Definitivt inte chokladflingor..

Nu är i alla fall problemet med vinterjacka till Vilden löst. Blev en blå från Stadium, jag hoppas det duger åt honom. Känns enormt konstigt att köpa kläder i storlek 98 åt honom - var har min lilla prins tagit vägen..?! Jackan är förstås lite stor, men inte så stor att det stör. Hittade även en åkpåse/minisovsäck som han kan ha i vagnen på dagis nu när det börjar bli kallt. Letade efter en sådan redan förra vintern men hittade aldrig någon.

Får dåligt samvete över att det blir så många långa dagar på dagis den här veckan, men jag vet att han trivs o försöker intala mig själv att han har det bra. I går hade de brandövning o Eddie tyckte att det var jättekonstigt att han fick gå ut på verandan o nerför trappan UTAN SKOR! Han blir alltid hindrad annars o Lotta berättade att han sett lycklig ut o glatt sprungit vidare. När alla barnen skulle ställas upp o räknas tyckte de flesta att det var lite läskigt, men Eddie hade gett ifrån sig världens glädjetjut - inte nog med att han fått gå ut utan skor, han fick vara utanför grinden också!

Det är så häftigt med Eddie nu när han pratar så mycket. Igår sa han "pappa komma?" o tittade längtansfullt ut genom fönstret för att se efter var pappa var nånstans. Han säger så många ord nu så jag kan inte lista ens hälften, men det är långt ifrån alla vi förstår. Ändå förstår väl vi bäst, precis som det brukar vara. Andra har ibland lite svårt att förstå vad han menar..



Catrin; klart jag ser fram emot Ullared, men som allt är just nu med trasig bil, tomt på kontot osv är det svårt att kunna planera mer.. Blä att allt alltid ska hända på en gång..!