Ur barnamun - ny kategori.

Skapat en ny kategori och här tänker jag skriva ner sådant som Eddie (och Teodor när det blir aktuellt..) sagt och säger, inte bara roliga kommentarer utan även vissa ord. Ibland kan det vara kul att som mamma gå tillbaka och läsa "vad det nu var han sa egentligen".


Igår, satt vi vid köksbordet när något körde förbi på vägen. Det lät rätt mycket, så Eddie frågade vad det var som lät.

"Jag vet inte", svarade jag, "det var väl en bil kanske?"

Eddie tittade ut genom fönstret, där han endast såg vår bil, parkerad på garageuppfarten.

"Jag ser inga bilar, bara en gammal Saab!"


(O nej, det är inte jag som påverkat honom, faktiskt.!)



Gävmil, nosstue och bambumma är några ord han säger när han är "lat" och inte orkar säga dem ordentligt, fast han kan. Gissa vad de betyder?
#1 - - Carolina:

haha! Ja det hade ju varit lite märkligt om jag valde att färga håret i skogen. Lite fel på meningen. =)

#2 - - Agneta:

Jag gissar på grävmaskin, motorcykel och hamburgare:)