Äntligen!

Yes, nu har jag gjort det där efterhängsna provet i fritidskunskap, o gick det bara bra så är jag klar för den här terminen! Theo ville förstås inte sova utan valde att gnälla/skrika/bajsa under tiden jag skrev, så jag blev en smula stressad o skickade in utan att egentligen känna mig nöjd, men eftersom provet är tidsbegränsat kan jag ju inte sitta hela dagen.. Jag är oerhört stolt över min prestation i allmänhet vad gäller skolan såhär långt även om det inte riktigt gick att göra som jag hade planerat.

APU:n i höstas var t ex extremt rolig, men oerhört krävande eftersom jag var gravid o hade ont. En APU-period till den här terminen hade helt enkelt inte gått, jag är säker på att jag behövde vila så mycket jag bara kunde.. Nu får jag ta nya tag till hösten, men nu återstår ju inte så mycket, egentligen skulle jag rent poängmässigt klara mig med enbart Utvecklingsstörning o andra funktionshinder-kursen o så förstås Människor i behov av stöd som enbart saknar APU o tillhörande uppgifter, men ska jag ändå läsa så tänker jag nog läsa heltid.

Med tanke på hur jobbigt allt blev mot slutet innan Theo föddes så är jag glad att jag plockade bort kurser.. Jag är ingen "stålkvinna" hur gärna jag än skulle vilja o hur bra stöd jag än haft i min omgivning.

Nu ska jag bara försöka övertala CSN om att jag visst läst heltid under de här 11-12 veckorna så jag slipper återkravet på nästan 3500 kr.. Var ska jag få dom pengarna ifrån..? Nej, de har fel o jag har rätt, för en gångs skull!



Hm, nu över till nåt annat. På torsdag är Eddie ledig från dagis (typiskt eftersom de ska klä ut sig till påskkärringar/påskgubbar då, men det kan han ju göra här hemma också..) o då tänkte jag att vi skulle påskpyssla lite. Har lite idéer på gång men skulle vara roligt med nåt nytt. Nån som har nåt förslag? Vi ska iaf göra kycklingar av hand- o fotavtryck, o så ska vi baka lite till påskbuffén på fredag.

Nu när jag tänker efter lite kanske det blir kycklingar i dag istället..? Varför vänta så länge, det verkar ju bara dumt..
#1 - - Maria:

Grattis!!!

Du är jätte duktig som har orkat med allt dettta och samtidigt varit gravid. Var stolt över dig själv det är du värd.

Kram

Maria

#2 - - Agneta:

Grattis till Mvg i fritidskunskap. Där hade du tur... Eller hur kunde det bli så? Bra gener kanske:)

#3 - - Agneta:

Grattis till Mvg i fritidskunskap. Där hade du tur... Eller hur kunde det bli så? Bra gener kanske:)

#4 - - Agneta:

Bra att jag gör allt ordentligt va?

#5 - - Emma:

Haha, jaa, ska man ändå kommentera kan man lika gärna göra det ordentligt.. :P