Ska det vara, ska det vara ordentligt

Robert sjuk idag också, dock tillräckligt "bra" för att kunna se efter sovande Teodor medan jag drog till Maxi o storhandlade. Var rätt skönt, men lite konstigt, att handla själv. Jag har alltid en eller två ungar med mig, och ibland åker vi hela familjen.. Gick snabbt också för det var nästan inget folk, tydligen hade de flesta varit igår när det var lönehelg o allt.

När jag var klar åkte jag hem och ammade, packade upp matvarorna (ja, nästan i den ordningen, haha) och drog sen till dagis för o hämta Eddie. Han fick sin allra första kalasinbjudan idag! Hihi, så löjligt påverkad jag är av det, men nånstans inom mig känner jag en enorm stolthet - tänk att det finns andra barn, som inte är släkt, som vill att MIN pojke ska komma på kalas! Det är Arvid som fyller tre år nu i veckan som ska ha kalas. Hans mamma berättade att han själv kommit o sagt att han ville ha kalas, o att han ville bjuda Eddie och Elias. Tror det blev nån mer, men det kvittar för jag ser det här som en möjlighet för mig att lära känna någon här i bygden.. Arvid fick en lillasyster för två veckor sen så hans mamma är också föräldraledig nu.

Jaja, mellan stunderna då stoltheten nästan stiger mig åt huvudet har jag klippt HELA gräsmattan varav halva var .. oklippt, en mindre del extremt oklippt (ca 40 cm..) o återstående del lite lagom klippt/oklippt. Kämpigt, med andra ord! Är grymt stolt över mig själv, haha. Planterade även lite blommor som jag hoppas överlever för jag köpte fel jord.

Min dag i ett nötskal.

Men ni. Vad ger man en treåring i present?!
#1 - - Johanna:

Kul att lära känna lite nytt folk! :) Hmmm... Eliott som e tre gillar allt som har med Ben 10 & spindelmannen att göra. Gubbar, klä ut sig osv... Kanske nått sånt... Svårt!

#2 - - Catrin:

Memory! eller liknande spel från 3 år, det är nu de gillar att klura, sortera och pyssla med småsaker. Försök hitta sånt man kan göra själv eller med en vuxen annars står det nog bara och dammar!

Annars är ju duplo- bilar (eller vanligt lego) schysst!