Blablablasnö.

Hade strömavbrott här igår kväll och i natt, från kl 18 ungefär och fram till.. ja, jag vet inte exakt  för jag sov men när jag var uppe hos Teo vid 02.30 var det fortfarande kolsvart. När jag vaknade nästa gång lyste det överallt i köket, haha, så då gick jag upp för att släcka men mötte Robert i dörröppningen som precis skulle göra det han också. Jag tror han blev lite rädd, hihi.

Lite mysigt med tända ljus lite här och där, men Eddie tyckte det var lite otäckt (det hade jag tyckt med om jag varit ensam hemma, men med R i huset blir allt mycket tryggare!). Eddie sa att vi skulle ringa gubben i lampaffären och skälla på honom för att våra lampor inte fungerade, hehe. "Han måste fixa våra lampor NU! Jag ser ju inget!" Det är bra med vedpanna/spis inomhus ibland för vi kunde värma vatten till Teos välling där.

I dag har vi varit på Maxi och handlat och nej, vi var inte ensamma. Egentligen handlar inte vi på lönehelger men idag var vi så illa tvungna. Nu är det överstökat och jag har precis tänt i pannan (det blir utkylt så himla fort när vi inte eldar hela tiden.. I morse var det 15.2°C i sovrummet. Lite lagom sådär.) och väntar på ork att ta tag i adventsstöket. Jag tänkte bli lite varm först, sitter här fullt påklädd och med morgonrocken och mössa på mig. Fryser som en tok!


Eddie och Robert är ute och leker i snön, skulle gärna följa med men vill nog byta gardinerna först.

Ha en mysig fortsättning på lördagen!