3årstårta.

Jag har haft fullt upp med att planera och tänka ut hur jag skulle göra tårtorna i fredags att jag inte har haft en tanke på att även Eddie ska ha tårta.. Jag skäms men så illa var det faktiskt. I går kväll efter mc-mässan åkte vi och köpte tårtbotten, grädde och Ekströms jordgubbsmousse och i morse lade jag ihop en tårta till prinsen. Eftersom jag inte planerat fyllning hade jag inte heller planerat dekoration så jag fick hitta på något av den marsipan jag hade hemma.



Det blev en liten blomätande kossa. Jag hade inte riktigt möjligheten att lägga ner obegränsat med energi på denna tårta eftersom vi väntade gäster, därför blev det bara en kossa och inte hela grejen jag hade tänkt mig. Nåja, jag tror att Eddie blev nöjd och det är huvudsaken! Hade jag haft mer tid hade jag gjort lite text också, men eftersom jag bara har de där utstansarna jag köpte sist som inte riktigt motsvarade mina förväntningar hade jag inte tid att fixa några bokstäver..

Den innehåller färdigköpta chokladbottnar, Ekströms jordgubbsmousse med yoghurt, jordgubbssylt, vaniljkräm, glasscreme, spacklad med vispgrädde och täckt med marsipan.

Dock är det dags för en ordentlig rensning och städning bland mina tårttillverkargrejer för jag kan inte hitta marsipanverktyg nr 11, den är puts väck. Jobbigt, för jag saknade den idag.


Eddie sa för övrigt idag att "det var hans bästa dag idag" - det känns bra! Han har fått så mycket fina och bra presenter från alla håll, det uppskattas! Han fick bl a Toy Story-filmen, den första, vilken jag tror att han kommer gilla för det gör jag, hihi.
#1 - - Elin:

Får lite dåligt samvete här hemma när vår tårta tagit upp så mycket tid så att du inte hunnit med Eddies. Dock måste jag tillägga att den tårtan du åstadkom under tidsbrist var urgullig..kossan är underbar. Tack återigen för din hjälp=)

#2 - - Amy-23 & snart 3 barnsmamma!:

åh så söt den va!