Apr. 28, 2013

Ser du, sis, jag har låång väg kvar innan jag kan slappna av helt med kakätandet. Men jag är en sån som anser att livet är för kort för att inte äta gott så jag får nog stå ut med de där överflödiga kilona ett tag till, haha. (Men lika glad är jag för det, i alla fall just nu.) Fast, ser ni mitt nya mobilskal? Jag kände att det fick vara nog med det där gamla trasiga så jag sprang in i någon affär och köpte det första jag fick syn på som det inte stod Justin Bieber på, typ. 


Bilden är för övrigt tagen på personaltoan på vfun, haha. Strax efter att den togs och jag skulle gå ut blev jag halvt ihjälskrämd av en kollega som stod och väntade utanför. Jag blev så rädd att jag glömde bort att de lagat den andra dörren jag skulle genom att jag tänkte hejda den från att slå igen med mina bara fingrar. AAAJ! vad det gjorde ont att klämma alla fingrar utom tummen på min vänsterhand! Det gör jag ogärna om, kan vi säga. (Inte så att jag vill klämma tummen också nästa gång alltså, utan helst inga fingrar alls.) 


Även om jag har tagit noll bilder idag så finns det andra, mer konkreta bevis på hur duktiga vi varit. Ingen vilosöndag här inte! Jag har byggt ihop två hyllor till förrådet, rensat där och ställt upp nämnda hyllor och fixat så att det nu faktiskt går att gå in i boden. Jag har också torkat av fönsterbleck och foder på altanen som varit fulla av björkskräp och spindelnät från i höstas. Robert har å sin sida bytt armaturer i skåpbelysningen i köket, så nu är vi tappra medlemmar i spot-med-dimmer-klubben igen. Jag har längtat! Jättefint blev det så nu väntar jag på mörkret så jag kan betygsätta ordentligt. 

Och vet ni mer? Vi har sålt den gamla bilbarnstolen också! Äntligen! Det gick väldigt snabbt när jag väl kastade ut frågan på fb i torsdags, för idag var det en tjej här och köpte den. Det är så skönt att rensa undan sånt där, särskilt eftersom det förmodligen inte blir fler bullar här (inte i bebisform iaf). Nu återstår bara den gröna kamoflagefärgade Emmaljungan, världens bästa vagn som Teo dessvärre är för lång för. Det kommer skära i hjärtat den dagen då jag inte kan titta på den här hemma längre, men vad ska jag ha den till? Den tar bara plats.. Jag får köpa något roligare för pengarna, helt enkelt. Ett värdigt substitut. 

I morgon börjar min sista vfu-vecka för den här gången. Det är med blandade känslor, kan jag säga. Men mer om det en annan gång.. Tack och god natt! 

#1 - - Älskade systern:

Hey igen! Ville bara tydliggöra att jag mycket hellre vill ha en syrra som lever för det goda i livet än en smal jävel haha. Skitsnygg jacka btw? Ny? Kramkram

Svar: Jackan är inte ny, köpte den förra våren. :) Man kan ju vara snygg utan att vara smal, det är ju insidan som räknas, eller hur var det? ;)
Emma - mamma till två vildar