Feber och sömnlösa nätter

Jomenvisst blev det nåt av Teodors märkliga "beteende" igår - 39 graders feber fick han på kvällen. Så typiskt! Tur i oturen att de ändå ska vara hemma och lediga nu fre-mån fast det finns väl roligare sätt att tillbringa ledigheten på..

I natt har det sovits oroligt hos samtliga familjemedlemmar och det känns att vi haft det så ett tag nu. Mina egna krafter är som bortblåsta och tyvärr gör inte det skolarbetet lättare just nu när motivationen tryter som det är.

Nu sitter jag här i min ensamhet och äter frukost, ska snart bege mig till bussen för en föreläsning om sannolikhetslära. Intressant tycker jag men mammahjärtat vill hellre vara hemma med det sjuka barnet.. Svårt det där.

Bilden visar inte en sjuk Teodor men likväl en trött. Det händer allt oftare att han somnar i soffan på eftermiddagarna så jag gissar att även han blir helt slut av sömnknölet..