Barnkalasplanering

Från och med nästa vecka har vi en liten (stor) femåring här hemma som snart ska ha sitt allra första barnkalas. Han har inte velat ha kalas förut men nu är det alltså dags. Gissa temat? Star Wars så klart! 
 
 
 
 
Det blir en liten bjudning med endast fem inbjudna kompisar (om alla kan komma) till min stora glädje, och det enda jag vet om dem är vad de heter i förnamn, i princip. Det ska alltså bli lite roligt att under två timmar få lära känna hans kompisar lite mer, måste jag säga. Faktiskt. Han leker bara med grannpojken här hemma och med de andra på förskolan, och där är ju inte jag så ofta... (I morse ville han inte ens gå till förskolan för att hans favoritpysselpedagog inte var där på morgonen. Så jag undrar hur mycket hans kompisar betyder egentligen?! Svårt det där. Jag talar av egen erfarenhet; jag är inte så bra på det där med vänner...) 
 
Hursomhelst. Eftersom de inte blir så många kan man lägga lite mer krut på kvalitet än vad man kanske brukar och det tycker jag om. Jag kan skämma bort dem ordentligt, hehe. Funderar på regnbågstårta (kamouflerad såklart, Star Wars är ju häftigt - det kan inte förstöras av en massa glada färger!) till fikat, med Star Wars-dekorationer på. Jag har ju mer eller mindre lagt av med marsipanandet pga bristande självförtroende och förmåga, så det blir inget avancerat. 
 
Vad gäller aktiviteter så har Herrn själv bestämt att det blir pyssel av något slag. Mask-pyssel. De ska alltså dekorera egna masker som de kan ha på sig sen. Kul idé och intiativ tycker jag! 
 
Mm, jag ser faktiskt frame mot det. Lite i alla fall. Annars är det inte min grej att bjuda hem en hoper okända människor sådär, men jag får nog vänja mig..! Det blir förstås en reflektion av kalaset sen när det är genomfört, haha. 
#1 - - Maria:

Det låter som ett spännande kalas.

#2 - - Johanna:

Men hej hallå! Tappat självförtroende kring marsipanandet...?! Jag som alltid blivit grymt imponerad över de tårtor jag sett som du gjort! :)

#3 - - Carolina:

Sv: det blev minus 1,2 kg förra fredagen! :) i morgon
Är det dags för ny vägning, hoppas på 0,7 minus minst :)
För då når jag mitt -35 mål! :)

Svar: Härligt!! :D Jag är så stolt över dig, kompis!
Emma

#4 - - Elin:

Kul med kalas! Måste kännas spännande även för mamman?

Svar: Låter gott båda delarna men svårt med vit choklad när det ska vara mjölkfritt. Det är mest det som ställer till det...svårt!