Hoj hoj

 
 
Dagen till ära bjöd på lite motorcykelåkning till besiktningen i grannhålan, därav den fina outfiten. Jag bjuder på det tillgjorda smilet och hjälmfrillan, kan vi säga. Jag skulle förresten till biblioteket, inte varje dag man får åka tvåhjuligt i skolärenden! 
 
Min Honda gick igenom utan anmärkning - faktum är att besiktningsmannen knappt ägnade den någon tid alls (japanskt bara fungerar, helt enkelt!). När det sedan blev Ducatins tur så tog det nåågot längre tid, jag kan inte förstå varför..? 

Jag förstår inte varför de i mindre hålors besiktningsstationer blir så tills sig när han kommer dit med Duccen? SÅ ovanliga är de ju inte?! Nåja. Hondan känner sig sårad i alla fall, det är jag säker på. Han kan ju inte rå för att han är gammal, ful och solblekt! (Lika lite som jag kan rå för att jag är det, haha.)