Vanish Oxi Action - buzzador

 
Jag buzzar ju som sagt Vanish nu, ett fläckborttagningsmedel som säger sig kunna ta bort så gott som alla fläckar på kläder och andra textilier. (Om ni vill veta mer om vad det innebär att vara Buzzador, kolla in här.) I buzzningsuppdraget ingår att göra ett test för att se hur Vanish hjälper mot tuffa fläckar. 
 
Nu har jag genomfört mitt första Vanishtest. Självklart blev det "spill" från boven i nästan alla fläckar här hemma - choklad. Jag förbehandlade fläcken, enligt "lathunden" jag fick med, med Vanish Oxi Action Gel som ni kan se i bilden till höger. (Det ska enligt produktinformationen fungera även på vittvätt och dessutom mot just chokladfläckar.)  Därefter lät jag bägaren med gel i vara med i maskinen. Resultatet? Nja, inte så bra, faktiskt. Det syns fortfarande ganska bra, ungefär så bra som det gör med bara vanligt tvättmedel. 
 
Jag tänker prova en gång till fast med det pulver som är avsett för vittvätt för att se om Vanish vinner till slut, för just nu står det 0 - 1 i kampen mellan Vanish och choklad
 
Jag har sett att en del buzzare utsätter den lilla provlappen för olika typer av fläckar samtidigt men jag tänkte att jag tar en i taget för att kunna anpassa eventuell förbehandling med rätt produkt. Därför kan ni vänta fler rapporter här, framöver!