Husresning.



Var och kikade på när pappa/morfar (och Scott) var med och bossade vid husresning här i våra hoods nu ikväll. Ett par som skulle bygga sommarstuga - precis vid sjön. Hur fint som helst! Grabbarna var nog mest fascinerade av lastbilen och kranen, vilket för övrigt byggherredamen (haha) också var. Vilket precisionsarbete att få de där sektionerna på rätt ställe! 

Medan lastbilen och morfar åkte iväg för att lasta om, gick vi ner till vattnet. 


Stugan ligger längst till höger i bild, vet inte hur mycket man ser men lite grann i alla fall. Det var ruggigt kallt i vattnet..! Byggherredamen (byggdam låter fel) berättade att deras sjuåriga barnbarn hade varit i vattnet två gånger, då var det 12-13 grader! Idag skulle jag storkna men vid närmare eftertanke var det ju den temperaturen när vi tog premiärdoppet i Yxningen förr, så.. Jag har väl blivit gammal, haha. 

När brukar ni ta premiärdoppet i det blå? Här i Sverige alltså, inget medelhavs- eller Thailandfusk här nu! 

(Tenta gick förresten. Inte bra kanske men den gick. Nu är det avklarat och väntan på resultat återstår..) 
#1 - - Elin:

Jag har också badat...eller ja..doppat mig. Den 27:e april blev premiären igår. Jag badar alltid innan förste maj!