Spel - Se vad jag kan!


Medan Eddie är hos en klasskompis och leker passar vi på att spela lite spel med Teodor. Det här fick han i julklapp, det heter "Se vad jag kan!" och är ett kunskapsspel för de yngsta barnen. Det är frågor som "vilka färger är det i svenska flaggan?", "vad heter din mamma?" osv, lagom för att barnet inte ska tycka att det är för svårt men ändå så att de lär sig något på vägen. Vi hjälpte Teo med lite ledtrådar till vissa frågor, för vi vet att hans tålamod inte är det bästa. Det slutade med att han vann (opedagogiskt, jag vet) och det enda jag fick visa att jag kan var att stjälpa ut tekoppen och därefter torka upp efter mig. Nu ligger några frågekort på tork och så gör även min tröja.. 

Kul spel som rekommenderas! Tar inte så lång tid att spela genom, står ca 30
min på spelet men det beror nog på hur många spelare man är och hur fort man läser.