V. 36+4 och lite mer

Nu är den här, dagen som jag inofficiellt haft nedräkning till. Dagen i graviditeten då Teodor föddes; v. 36+4, 23 dagar före bf. Jag tycker fortfarande att det är knäppt att han kom så tidigt "utan anledning", men om jag utgår från hur jag mår just i detta nu vore det onekligen skönt om det blev en favorit i repris. Jag vill få tillbaka mina fötter; är trött på de här svullna klumparna som kliar och inte får plats i några skor. 


Magen då? Den växer, känns det som. Ser sprickfärdig ut tycker jag och då är det ju ändå några veckor kvar till beräknat datum..


Mja. Jag dricker kolossala mängder vatten (nej inte riktigt, men nästan) och kissar därefter. Värst är nätterna, särskilt natten till igår, haha. Vi sov hemma hos mina föräldrar och som vanligt vaknade jag på natten och behövde kissa. När jag väl tar mig upp ur sängen så är det rätt bråttom till toaletten, och så också denna natt. Jag knölar mig ur sängen, försöker famla mig fram i mörkret utan att ramla eller stöta till något, hittar till slut dörren och .. kommer inte ut?? Det fanns inget dörrhandtag?! Jag vaknar till på en millisekund där och undrar om jag håller på att bli knäpp, klart det finns ett dörrhandtag..?

Väcker Robert i rena paniken, jag håller verkligen på att kissa på mig, och frågar vad jag ska göra. Han talar om att handtaget ligger på sängbordet (!) men han reser sig ändå för att hjälpa mig. Så fort dörren går attt öppna springer jag till toaletten, haha. 

Ja, det visar sig att pappa bytt dörrarna på övervåningen, men slarvade väl lite vid montering och glömde skruva dit beslagen ordentligt. Så när dörren stod och slog pga korsdraget från de öppna fönstren (det blåste ju halv storm ute men var bastu inne..), åkte handtaget till slut ner. Jag blev i alla fall bra paff, haha. 

.. ungefär lika förvånad som jag blev tidigt i morse, när jag vid fyratiden gick ner till köket för att dricka. (Jag och barnen sov hos mamma och pappa natten till idag också.) Jag smyger mig ner, laddad för att gå direkt till kylen och bubbelvattnet. Reagerar lite på att det var ovanligt många lampor tända i huset, det brukar vara helsläckt nattetid där. Men, vid köksbordet satt pappa! Han har aldrig varit någon sjusovare direkt, men att sitta fullt påklädd vid köksbordet kl 4 när man börjar jobba vid sju borde vara i tidigaste laget även för honom.. Tydligen brukar han vakna vid fem i vanliga fall, så nu när vi ställt om klockan blir det ju vid fyra.. 

Nåja, jag drack det jag skulle (nej, inte riktigt, för det visade sig vara sodastream-cola i flaskan jag halsade ur, inte bubbelvatten..) och lämnade pappa i köket för att gå upp och krypa ner hos Teo ett par timmar till. Det finns gränser även för mig om hur lite jag kan sova om nätterna.. 


#1 - - Elin:

Snart i mål! Magen ser så gullig ut. Men jag fattar att du är less. De sista veckorna är ju värst. Med Leia var jag övertygad om att gå över några dagar, (kändes verkligen som så), men hon kom en vecka tidigt istället. Eftersom du inte gått över tiden förut kommer nog bebisen snart. Jag gissar på 14 dagar från idag!

Svar: "Gullig"? Mycket kan jag kalla den men gullig hör inte till de bäst lämpade adjektiven, haha. :P 14 dagar från idag. Var hamnar vi då? 13 november? Ja, vi får väl se :)
Emma - gravid med vilde nr 3

#2 - - Anonym:

Aha, det var du som hade flyttat på ljusstaken. Undrade varför den hade rört på sig :)

Svar: Haha, oops, glömde jag att ställa tillbaks den? :P 😳
Emma - gravid med vilde nr 3