Children's Literature: Picture Books



Idag har jag dragit igång med pluggandet, på riktigt. Ovanstående böcker är vad jag har att hänge mig åt i drygt två månader framöver. Eftersom jag bara har detta samt salstentan kvar i kursen kan jag alltså ägna mig helhjärtat åt det fram till v 42/43. Det ska bli så mycket bättre än vad jag presterade inför det första litteraturseminariet, förra året. Då var jag stressad, höggravid, "lätt" rörelsehindrad och allmänt tjurig. Nu har jag bara min ångest att tampas med men det känns lättare faktiskt. Såhär i förhand, alltså.

Yes, barnböcker står på schemat alltså och detta är de fyra vi ska läsa och analysera: Princess Smartypants, The Incredible Book Eating Boy, Voices in the Park och Sylvester and the Magic Pebble. Lite halvt ovanliga böcker med olika budskap, antar att det handlar om hur man tolkar dem. Imorgon eller när jag nu får möjlighet att sätta mig nästa gång ska jag läsa genom de artiklar vi ska ha med i analysen. Det är den tråkiga biten... Jag måste också komma in i skrivandet igen, det räcker inte att bara tänka på engelska tyvärr, det måste ner i skriftlig form också. Grammatiskt korrekt, helst. 

Jag och Rob har faktiskt pratat en hel del engelska med varandra nu i sommar. Det har lett till att vi inte längre kan ha så mycket hemlisar för barnen via den vägen, för Eddie börjar förstå en del, haha. 

Det här är verkligen en utmaning känner jag, men det ska nog gå bra. Jag får väl ha den inställningen: att det ska gå bra, helt enkelt! Break a leg, som man säger på utrikiska. 
#1 - - Johanna:

Låter spännande! Vad pluggar du för något?

Svar: Glömde visst skriva det, men jag läser nu sista året på lärarutbildningen, inriktning år F-3. :)
Emma - mamma till tre vildar

#2 - - Maria:

Låter som roliga böcker, kanske något att läsa för Eddie i framtiden.