Eddie bakar



Eddie bjöd på egenhändigt bakade jordnötssmörmuffins med chokladglasyr till eftermiddagsfikat. Han gjorde allt själv, jag assisterade endast när han behövde hjälp att lyfta ner saker som stod för högt i skåpet och för att montera tyllen på spritspåsen. Snart behöver han inte mig alls i köket..! 

Jag gillar verkligen att jag har två (hittills?) grabbar som tycker om att vara i köket. Det är dock inte jättemycket matlagning ännu, mest bakning, men det var så jag började också, vill jag minnas. Jag kunde receptet på kladdkaka och chokladbollar utantill rätt tidigt och senare började jag även experimentera lite. Det gör jag än idag, om än inte i samma utsträckning. Tiden finns inte riktigt, och så är det ju den där lilla detaljen att jag oftast äter upp allt jag bakar... Hm. 

Ja, idag är det ju inte söndag och därmed ingen regelrätt bakdag, men är det jullov så kan undantag göras. Faktiskt. Muffinsen smakade jättebra och visst blev de fina?!