Att sticka en tröja

Kanske sitter det någon därute som undrar hur det gick med min tröja jag började sticka? 

Då kan jag berätta att jodå, den är faktiskt färdig och används så gott som dagligen! 



Det var dock en himla tur att den blev färdig nu för den är precis lagom. Sa jag att jag enligt beskrivningen gjorde storlek sex månader..? Antingen har jag en gigantisk kille eller så vet den som gjort mönstret inte vad den pratar om! 

Jag är nöjd över att den faktiskt blev klar, men den är långt ifrån perfekt så själva finishen är jag inte så stolt över. Dock känns det bra att jag färdigställde den helt på egen hand. Självklart fick mamma visa mig hur man gör vissa moment, men den här gången (till skillnad mot sist jag ville lära mig sticka) behövde hon bara visa mig en eller ett par gånger - sen redde jag ut det själv! 

Nu då? Jo, det blir nog ett nytt stickningsprojekt framöver. Först måste mina fingrar läka ordentligt bara, hehe.