Ska vi byta möbler med varann?

Idag har vi varit effektiva här hemma! Jag tingade ett bord när mormor och morfar tömde sitt gamla hus i somras, och för en vecka sen fick vi hem det. Det är ett bord som tidigare stått i den skola mormor gick på när hon var liten. Hennes magister satt vid det bordet om dagarna. Extra roligt med möbler med en historia tycker jag! (Även stolen på första bilden tillhörde skolan, fast förmodligen var den i en annan färg då.) Hursomhelst, vi har inte riktigt vetat vart vi skulle ställa bordet då våra kvadratmetrar här hemma är välutnyttjade, men så sa Teodor att han ville ha ett skrivbord på sitt rum.

Sagt och gjort, men först krävdes lite omstrukturering! Teo fick Eddies gamla skrivbord som Robert haft som databord under trappan, och vi tog det lilla "magisterbordet" istället. Visst blev det fint hos Teo?? Skrivbordet passar ju in precis på bredden där framför fönstret, himla bra eftersom rummet är väldigt litet i övrigt... Win-win skulle jag vilja säga!


I Robs lilla datahörna under trappan blev det mycket bättre! Det är ju redan trångt och skrivaren tar en hel del plats, men nu känns det både rymligare och mer lättstädat där under. Det kom upp en hylla för pärmarna som tidigare stod på golvet.. Mja, jag tycker det blev bra, helt enkelt, även om det inte är optimalt att ha så mycket bråte framme.. (Ser att Robert redan invigt, med öl och allt, haha.)
 
 


Jag var faktiskt iväg till den lokala blomaffären förut och köpte nya blommor till vardagsrummet. Jag gick in, tjugo minuter före stängning, och bad om hjälp att hitta något som inte vill ha sol och som helst tål att bli uttorkade, haha. Undrar just vad han tänkte om mig?? Men jodå, han var så hjälpsam så och såg inte alls ut som att han tyckte att jag var konstig. Han visade på några sorter som skulle funka bra, så med mig hem fick jag tre av något slag och tre av något annat, hahaha. (Det där med blomnamn är inte min grej, men de var gröna i alla fall!) Det bästa var väl priset, för de hade erbjudande på 3 för 100 kr just nu. Me like! Då kanske det inte svider så jättemycket i plånboken den dagen jag får kasta ut dem, hehe. Nackdelen med att köpa så många blommor på en gång är helt klart det här med krukor.. Jag var för snål för att köpa nya, tänkte jag skulle göra det på IKEA nån dag, så jag fick ta vad jag hade. Det är några röda julkrukor, några lila, någon grön och någon lila. Inte särskilt snyggt alls, men det får bli ett senare problem. Fyndade nya gardiner på Hemtex-rean häromdagen - två kappor för 69 kr. Till det priset får de nästan se ut hur de vill, haha.
 
Mm. Roligt med lite förändring här hemma. Jag njuter av att vara smärtfri och då är det ännu roligare att faktiskt göra något också, sånt jag inte klarade av i veckan. Mm, heja mig!