Bangolf



När vi var iväg förra veckan lovade vi barnen att spela minigolf. Dock sköts det upp hela tiden av olika anledningar, men idag blev det alltså av. Vi åkte in till Valla för att köra en omgång. Där är det 18 härliga banor att ta sig igenom och det gick ... Sådär.

 Efter två banor var grabbarna osams, så då bestämdes det att de inte fick prata med varann när någon av dem slog. Det är ju KUL att spela!
Efter tre banor var Eddie sur för att han inte fick svinga klubban. 
Efter nionde banan fick vi ta en glasspaus, som dock blev en aning stressig då regnet hängde i luften och vi gärna ville spela färdigt utan att bli blöta också. Det räckte med det något bistra klimatet mellan oss. Men visst är det roligt att spela? Det gör inget om man inte får i bollen i hålet, huvudsaken är att en har roligt! 
Vid tolfte banan började Teo tröttna och hota med att stoppa ner bollen i sista banan och därmed inte kunna spela mer. 
Vid femtonde banan gjorde han verklighet av sitt hot. 
Vid sjuttonde banan ångrade han sig men fick bittert stå sitt kast. Kul spel va? 

Ja. Nånstans där i slutet lackade även jag ur - jag är en sån som spelar för att det är roligt och vill att mina medspelare också ska göra det. När min käre sambo har mage att börja tala om för mig hur jag ska göra, då får jag nog. Ber jag om det tar jag gärna emot tips, men annars vill jag att min omgivning iakttar största möjliga tystnad när jag spelar. (Särskilt när jag ändå leder! Vem borde tipsa vem, liksom?) Att två medelålders, möjligtvis alkoholiserade, herrar som tycks vara bangolfproffs då börjar kommentera vårt spel, då brister det hos mig. Jag tappade all motivation och var beredd att lägga ner. (Men gjorde det såklart inte. Det är ju roligt att spela! ... eller?) 

Nåja. Vi överlevde men det var knappt. Vi är fortfarande en familj och efter golfen skulle denna, något irriterade, familjen åka till Tornby för att handla. Vi tvärvände i sista rondellen när vi såg hur mycket folk det var. Herreminje, har inte folk bättre för sig en gråmulen julimåndag efter löning..?! 

Vi åkte till andra änden av stan, fixade mathandlingen på CityGross istället och åkte sen hem. Puh. Där är vi nu. Trött som en gris är jag så tack och godnatt för den här gången! 

Ja just det. Hur det gick på golfen? Jag vann. Ett slag bättre än Rob och jag vet nog vem som ska få sig goda råd nästa gång. Jo, för det blir en nästa gång om jag så ska muta Teo med allt jag har - för det är ju roligt att spela! 



#1 - - maria:

Robert få ta med sig Eddie och Teodor och komma så får vi spela golf på drivenrangen i Björndal. Då kan Eddie få svinga med golfklubban och Robert få vara den som talar om hur vi ska göra.