Morgonstund har guld i mun

Gårdagen blev inte riktigt som planerat av diverse skäl, men faktum är att jag tror att det var bra att det blev som det blev. För oss alla. Dagen idag började dock precis så bra som jag fantiserade om igår kväll. Jag hade alarmet på 05:27, gick upp drygt en kvart senare och drog ut i spåret! Inte varje dag jag frivilligt går ut före klockan 06 men det var riktigt skönt. Jag fick rensa huvudet lite och fick lyssna till annat än snörvlingar och hostattacker för en stund. Dessutom var det varmt och skönt trots att solen knappt kommit över trädtopparna än. Underbart, helt enkelt! Hade jag bara fått en bra tid hade det varit ultimat, men jag lyckades i alla fall köra en liten bit längre än vanligt. 

Det är så jag gör, helt enkelt. Jag utvecklas i myrstegstakt.. 




Ser ni min frustration? Där är jag på väg hem igen och går sista biten för att varva ner lite. 

Men, lite uppmuntran fick jag när jag klivit ur spåret och in på vår tomt. Titta vad jag fick med mig från "sandlådan": 


Våra första egna jordgubbar för säsongen! Blev konstigt ljus på bilden men de var verkligen riktigt röda. En del var smaklösa, mest vattniga, men en och annan var rätt goda. Åtta stycken fick jag ihop, jag lämnade kvar några omogna och några fågelätna. Måste komma ihåg att fixa nät snart! Vi tog två var till frukost innan pappan drog till jobbet. Hans sista vecka före semestern nu, synd bara att han är sjuk... 
#1 - - maria:

De ser goda ut. Har varit och köpt i Kisa ska äta snart med Märta och Gösta. Har varit och besiktat bilen. Det gick bra. Vi är i Toppkullen.