På resande fot



Nu är vi på plats på flygplatsen i Kalmar! Resan ner gick bra, Dennis sov större delen och vaknade när vi precis kom till Kalmar. Vi stannade på ett Rasta-hak för käk, och där lade jag nog ribban för resten av veckan.. Vi beställde "veckans vegetariska" vilket enligt skylten skulle vara kikärtsbiffar. Jättegott tyckte vi, och fick efter ca tio min in varsin tallrik med chili sin carne!? Jag tänkte att det väl går ändå, jag är inte så kräsen. Mamma började äta men jag skulle mata färdigt Dennis först. När jag till slut skulle till att smaka höll jag på att baxna..! Det var SÅ STARKT! Jag tog bara en tugga, sen gick jag faktiskt och sa till. Har jag inte haft problem med gallan på flera månader vill jag inte börja min semester med att ha det heller..! 

Tydligen stod det fel på skylten och att det var starkt bad hon om ursäkt för. Jag blev erbjuden ostfylld quornfilé med pommes frites och bearnaisesås istället, och då frågade jag försynt om det gick att få kokt potatis till. Det gick jättebra, och jag fick skysås till också, haha. Där räddade hon allt situationen, servitrisen. För mig i alla fall, Teos pannkakor smakade enbart vaniljsocker (???) så han åt inte upp dem..

Nåja. Att jag klagar på maten hör inte till vanligheterna, jag är snarare den som lider i det tysta. Men, idag väckte de en tiger i mig tror jag..!