23 november



För ett år sen (och tjugofem kilo sen) såg jag ut såhär. Då var jag i vecka 40+2 och var säker på att jag skulle få vänta länge innan han ville komma ut. Inte minsta känning hade jag när jag gick och lade mig, inte heller när jag var uppe vid 03 på natten för att kissa. 

Några timmar senare är han född. Men mer om det i morgon, på själva årsdagen! 

Nu njuter jag mest av lite slapptid i soffan. Efter en lååång dag i skolan som ändå slutade lite tidigare än planerat kom jag plötsligt på att det är föräldramöte på Dennis blivande förskola ikväll..! Det hade jag helt glömt bort! Ja, jag ska erkänna att jag blivit lite väl bra på att koppla bort hemmet och allt därtill. Jag har dumpat över allt på Robert och nej, han är inte riktigt där i tanken än. Just vad gäller att hålla tider i huvudet når han nog aldrig min kapacitet, men mötet fanns faktiskt uppskrivet i almanackan.. Nåja, som "straff" fick han ta mötet medan jag utfodrade och nattade ungar. Han borde väl komma om en stund, kan tyckas. 

Då ska jag gå igenom morgondagens redovisning.. 

Kanske förbereda lite inför ettåringen också, men det blir nog inget avancerat firande på morgonen. Tror vi tar det när jag kommer hem i morgon eftermiddag istället. Mm. Jag kan fortfarande inte förstå att jag snart har en ettåring i huset. Helt galet!