Omberg, Östergötland
















Åh. Vilken dag vi hade igår! Jag plockade upp två fina vänner i stan runt niotiden på förmiddagen och så begav vi oss mot Östergötlands högsta berg, Omberg. Där finns även Sveriges nordligaste (har jag för mig?) bokskog, himla häftigt. Som sagt, vilken dag vi hade! Solen sken, det var alldeles perfekt temperatur att vandra i och det var bara SÅ härligt! Trevligt sällskap, god matsäck och fin natur = great, helt enkelt. Jag var där på klassresa i tredje klass, men också (andra) första året på gymnasiet. Jag gick i Vadstena då (bodde i Mjölby) och då hörde ju Omberg, Alvastra och allt därikring nästan till närområdet, så vi var därute en del. Vi hade bland annat "kickoff" därute när vi började: vi lekte för att lära känna varandra och sov över på vandrarhemmet. På sommarlovet mellan första och andra året hade vi två veckors obligatorisk praktik på nyss nämnda vandrarhem, det var en upplevelse i sig som jag ofta tänker på. Mer om det en annan gång kanske. Det var kul att komma tillbaka såhär 11 år senare, särskilt att se att en del var sig likt medan annat inte var det..

Jag är nöjd med gårdagen i alla fall. Väldigt nöjd. Dock är min rumpa och mina lårmuskler inte riktigt lika nöjda idag då det känns rätt rejält att vi gick mycket nerför... Å andra sidan borde de väl vara glada över att motioneras lite emellanåt. Jag åker gärna tillbaka och tar den långa rundan nån gång, den som vi gick när jag var där med skolan.

Mm, en härlig dag i glada vänners lag - sånt vill jag ha mer av! Nu är jag bara trött efter en hektisk dag och väntar på att Rob ska tända upp i kakelugnen så jag slipper frysa om fötterna. På återseende.