Bakboxen

Jag har sagt upp prenumerationen på Glossybox eftersom jag tyckte det blev för mycket smink (jag är ingen storkonsument av just smink), men jag hittade något roligare istället: en bakbox! 


Den finns i två storlekar, en liten och en stor. Skillnaden är att man i den stora boxen även får med utvalda köksredskap, utöver de ingredienser som följer med. Varje box har ett tema, ett recept som medföljer, och man får i förväg veta vilka ingredienser som är bra att ha hemma innan boxen kommer. 


Så roligt att öppna det där! Månadens recept var tårta med hallonmousse och vit choklad, och som ni ser är det en hel del i lådan också. En vinklad spatel (det efterfrågade jag senast för ett par veckor sen när jag hade behövt en!) och en mjölsikt var månadens redskap, vilket alltså passade mig kanon. Min gamla mjölsikt trampade Robert sönder för nåt år sen... 


Vaniljsockret som medföljde, burken uppe i hörnet med röd och svart etikett, är min nya favorit! Eddie hade det när han bakade kolakakor igår och de blev så mycket godare än normalt, så mycket bättre vaniljsmak. Kanon! 

Mm, tårtan har vi inte hunnit göra än men det är ju Valborgsmässoafton imorgon, så då passar det väl bra med tårta? 

Jag är toppennöjd med första boxen och kan knappt bärga mig till nästa. Jag gillar det där överraskningsmomentet när man vet att man inte kan bli besviken! (För det kan man inte när det gäller bakning va?) 


(Inlägget är tyvärr inte i samarbete med Bakboxen.se.)
#1 - - Elin :

Oh. Det där låter som nåt för mig! Har tidigare fått Glossyboxen tipsad för mig men det där verkar ju så mycket bättre. (Jag är inte heller mkt för smink o sådant trams. Är man vacker naturligt så..hehe.)

Svar: Eller hur, "vacker utan spackel" sjöng han ju - det var väl om oss? ;)
Emma - mamma till tre vildar