Drömmar och mål 2016

I somras gjorde vi i familjen en lista tillsammans. Den innehöll saker som vi ville göra, eller ja, mestadels barnen men några av våra önskemål fanns också med. Det var bland annat Göteborg och Liseberg, gå på bio, se Big Hero 6 (hemma), fiska, bada, äta glass och så vidare. Allteftersom vi gjorde saker bockade vi av listan och när sommarlovet var slut hade vi klarat av ungefär 70%. Rätt bra jobbat ändå, tycker jag.
 
Nu känner jag att jag vill ha en sån lista igen, fast som täcker hela året. Bland annat vill jag:
  • Bli klar med skolan och få min lärarexamen
  • Få ett jobb!!!
  • Köpa Odd Molly-kofta för min första lön
  • Fira min 30-årsdag nånstans, jag tror jag har en liten idé om vad min present till mig själv ska bli...
  • Tatuera mig!
  • Åka på jullovskryssning, hela familjen
  • Må bra
  • Vara frisk
  • Göteborg och Liseberg
  • Campa
  • Gärna renovera badrummet
  • Äta på restaurang, hela familjen
  • Se mina barn glada
  • Att alla i min närhet får hålla sig friska!
 
Mm. Såhär spontant så är det vad jag vill få ut av 2016. En hel del av ovanstående är faktiskt rätt realistiska drömmar, så vem vet? Kanske har jag bockat av det mesta när jag tittar tillbaka om ett år?
 
Vad vill ni? Stora drömmar? Små? Allt räknas!