Buzzador: Semper Fruit & Oat Smoothie

Som Buzzador har jag nu fått testa Sempers nya "Fruit & Oat Smoothie", som enligt egen utsago är en del av Sempers nya satsning "Naturally tasty", mot att jag berättar vad jag tycker. Precis som det låter på namnet så innehåller de havre, och de är helt fria från gluten, laktos, tillsatt socker och färgämnen. Förpackningen är likadan som Sempers barnsmoothies. Yes, that's right - de här smoothiesarna riktar sig till vuxna!
 
Den är lika praktisk som de till barn, men jag förstår helt ärligt inte tanken med att de ska kunna återförslutas. De är rätt små så att klämma (bokstavligen) i sig hela på en gång är inga problem, åtminstone inte för mig. Men, det är smidigt att kunna äta medan man kör bil (fyy Emma!) eller med ena handen på barnvagnen. Dessutom är det bra att kunna kasta ner en i väskan och bära den med sig en hel dag, den står sig nämligen bra i rumstemperatu (oöppnad), trots att den inte innehåller konserveringsmedel.
 

Den här fruit & oat-smoothien finns i tre, vid en första anblick lite konstiga smaker varav jag testat två. Hallon, päron & aronia har jag inte lyckats hitta i butik.

Det här med konsistens då. Eftersom de innehåller havre är de tjockare än vanliga dricksmoothie, men det behöver inte vara negativt, tänker jag. Mango & Passionsfrukt var ... konstig, tycker jag. Den var grynig, och grynig mango är mest konstigt. Jag tog bara ett par sväljar och försökte ge resten till Dennis, men han ville inte ha. Smaken däremot var betydligt bättre, men tyvärr hjälpte det inte när konsistensen var läskig. Nästa smak ut att testas var blåbär, äpple & mynta som var betydligt godare. Först tyckte jag att det var konstigt med minteftersmaken, men när smoothien tog slut kände jag att jag ville ha mer. Den var alltså helt okej och betydligt mer "vuxen" i smaken än den med mango som mest påminde om barnmat.
 

Mm, jag ska försöka hitta den tredje smaken också, och trots den märkliga förpackningen för en vuxen tycker jag ändå att ni ska prova en. Om ni är i behov av ett snabbt, smidigt, nyttigt och gott mellanmål för ca 12-15 kr, det vill säga.