Försöker vara kreativ

När jag kraschade för exakt ett år sen, fick jag samtalsstöd genom jobbet. Han frågade vad jag tyckte var roligt, vad som ger mig mer energi än det tar. Då hade jag inget svar. Inget av det jag tidigare gillat spelade någon roll längre och jag var inte direkt öppen för att testa nya saker. 

Men plötsligt händer det, som man säger, och strax före jul fick jag för mig att testa att sy leggings till Dennis. Jag hade tröttnat på butikernas utbud (på tjejavdelningen, för alla vet ju att killar inte har tighta byxor...) och sprang över ett erbjudande på tyg jag inte kunde motstå. 

Jag letade på internet efter enkla mönster. Eftersom jag inte sytt något annat än kuddfodral och gardiner de senaste tio åren behövde jag något som inte var för avancerat. Dessutom ville jag ha mönstret digitalt då jag är lite otålig när jag väl får för mig något, haha. Jag hittade till sidan threadsbycaroline.com och blev fast! Enkla instruktioner med tydliga bilder och med mönster i flera storlekar. Toppen! 

Så. Först blev det mössor. Jag sydde tre stycken av bara farten - för det var ju så roligt! Därefter blev det leggings. 
(null)

(null)

Dennis är supernöjd med både mössor och byxor och de används flitigt. 

Idag gav jag mig på ett annat projekt, för det känns som att det här med att sy kan vara något som kan ge mig energi också. Slutresultatet blir ju så fint! Gör man till mindre barn är det inte hela världen om det blir några missar, de bryr sig inte om det ändå. Såna aktiviteter passar mig perfekt! 
#1 - - Fnulan:

Du får visa upp fler av dina alster <3

Svar: Nu kom det några till, i ett nytt inlägg. Tack för din kommentar! 😊
Emma Runqvist