30 april 2012.

För tre år sedan skrev vi på alla papper för vårt husköp. Det här huset. Det var stort! Vi visste egentligen inte alls vad vi gav oss in på, bara att vi inte ville hyra hus längre utan ha något eget. Jag kan säga att jag inte ångrar att vi flyttade hit, inte ett enda dugg, faktiskt. Jag stortrivs i vårt hus! (Ja, iallafall när det är nystädat och inte så mycket grejer överallt, men ni förstår.)
 
 
Jag försökte hitta bilder från när vi precis hade flyttat in (juli 2012) men jag hittade inget på själva huset, bara på utsikten från köksfönstret och hur det såg ut när vi kom in på gården. Känns som hundra år sedan de där plattorna låg där, de tog vi nämligen bort på våren året efter att vi flyttade hit och sådde gräs istället. Det har ändrats en hel del faktiskt, även om det inte känns som det händer något...
 
Den största förändringen är så klart invändigt. Dock återstår mycket innan allt är "klart" (om det nu nånsin blir det) men vi har väl en liten priolista. Först ut härnäst är Eddies rum, därefter måste vi fixa badrummet. Det känns lite tråkigt eftersom det är ett måste, men vi kan inte skjuta på det längre nu. Vi har i alla fall gjort i ordning vardagsrummet och två sovrum, det tycker jag är rätt okej med tanke på ekonomi, tid och lust (!).
 
Mm, som sagt. Jag älskar vårt hus och är inte beredd att lämna det riktigt än, men nog börjar jag längta vidare. Ut på nya äventyr! Vi saknar ett eget garage (gärna en dubbelvariant), närhet till stan (även om det är jätteskönt med nära till skola och hyfsat okej affär) och ett större vardagsrum med möjlighet till matplats. Hursomhelst, tre år sedan vi skrev på papper och visste att vi snart skulle flytta. Tre år sedan vi panikartat började röja ur det förra huset och alla bodar och skrymslen.

Tänk vad tiden går fort ändå!