Halloween 2012

Det här med Halloween var inte så stort i Sverige när jag var liten (vad gammal jag känner mig!) men nu vet varenda liten knodd vad "bus eller godis" innebär..

Det kom faktiskt några tappra monster och djävular förut, men jag har som sagt ingen koll på dessa traditioner så jag hade såklart inget godis hemma. Som tur var lät de bli att ägga mitt hus utan sa bara "det gör inget, glad halloween ändå"! (Det går inte riktigt ihop för mig - alla helgons dag är väl knappast tänkt att vara en "glad" helgdag?)

Mja. Som också nämnt tidigare så har varenda unge koll på Halloween idag. Så även min äldsta, så självklart fick jag lova honom att fixa en pumpa. Det gjorde jag faktiskt, för ljuslyktor son lyser på yttertrappan är rätt trevligt tycker jag! (Men varför har inget talat om att pumpa luktar rätt förskräckligt?!)

#1 - - Maria:

Jättefin, man blir lite rädd för den.