Eddie 5 år

 
I dag är det fem år sedan denna bild togs, med en kass mobilkamera eftersom vi åkte ifrån allt vad kamera heter där mitt i natten. 
 
Tänk att den lilla (stora?) plutten på 4380 g har vuxit upp till en stor femåring på ca 22 kg, haha. 
 
 
Han fick ett par presenter i morse och har ett par till att vänta när han kommer hem i eftermiddag. Vi har valt att inte överösa barnen med presenter vid födelsedagar eftersom jag tycker det är roligare att skämma bort dem året runt, haha. Dock vill jag få fram den där speciella födelsedagskänslan hos barnen vilket jag tror att vi lyckats med, för Eddie var väldigt nöjd i morse. Han har planerat sen fyraårsdagen vad han "ska" ha på frukostbrickan så, i år blev det en favorit i repris; Risifrutti, juice och chokladboll samt ett nytillskott - en mini baby bell-ost, haha. Men fyller man år får man välja vad man vill till frukost, så enkelt är det! Särskilt eftersom han har sådana restriktioner till vardags pga hans mage... Nån gång kan det ju vara roligt att frångå det. 
 
 
 
Han fick Ninjago-lego som synes, samt förvaring till detta, och ett "tv-spel". Vi var inne på att köpa systersonens PSP först, men så kom vi på att det nog är lite för dyrt att köpa nya spel till det titt som tätt. Vi hittade dock ett sånt där spel som liknar Nintendo-spelen vi hade när vi var små, fast i detta är det över hundra olika spel i en och samma konsol. Betydligt billigare och förmodligen betydligt hållbarare! Värt att testa för att få ha våra iPhones i fred ett tag, haha. 
 
(Jag vill verkligen blogga oftare men eftersom blogg-appen inte fungerar som den ska kan jag inte få upp bilder via mobilen, och då blir det helt enkelt inte av alls. Jag sitter så sällan vid datorn..) 
 
 
Ett mer specifikt inlägg om Eddie 5 år kommer, men nu kallar plikten och matteboken så jag måste rusa. 
 
 
#1 - - Johanna - Mamma till Leija:

Hoppas han blir fortsatt nöjd med sin dag! :)

#2 - - Maria:

Tack Eddie för ett trevligt födelsedagskalas.

#3 - - Agneta :

Han ser väldigt nöjd ut:) Men det gör inte Teo tycker jag;( Tråkigt att inte fylla år själv eller?? Men snart så:)

#4 - - Elin:

Gick det bra med födelsedagskalaset?

Ja, hallonsemlorma från din blogg har jag faktiskt redan testat. Gott! Funderar lite på att göra vitchokladgrädde till Lucas semlor. Ska beställa chokladen från sidan du tipsade om.