Första promenaden, första advent



Idag, 6 dagar gammal, fick Lillebror se sig om här i byn lite - det var dags för första vagnpromenaden! Jag tänkte ta en bild där alla mina fyra prinsar kom med, men ni ser de där siluetterna längst upp i bild? Där är de andra tre.. Springtävling såklart, såhär första advent till ära! (Märkligt adventsväder förresten; 1 plusgrad och jätteskönt. Jag vill ha fler minusgrader!) 

Tanken var att handla lampor till adventsljusstaken men det fanns inte rätt sort. Vi fick med oss varsin lussekatt och Keso-mellanmål från affären istället, inte fy skam! 

Vad tyckte då Klumpen om att åka vagn? Jo då, han somnade när jag lade ner honom och vaknade först när jag tog upp honom två timmar senare (ja, det blev en låångsam promenad). 

Vad tyckte mamman om promenaden då? Jo då, hon jobbade på bra, tycker jag allt. Lite jobbigt på hemvägen eftersom det går uppför hela sträckan, men jag överlevde! Det känns i ryggen på ett sånt där trött sätt fast ändå okej med tanke på att jag förut knappt kunde gå till garaget sådär 75 meter från huset... 

Det var inte den sista promenaden i alla fall! Jag fick mersmak. (Motivationen kom igår när jag fick på mig mina gamla jeans. Inte de minsta jag har, men ändock något annat än mjukisbyxor och gravidjeans. Skön känsla!). 

Nu har grabben fått käk och ny blöja och sover igen. Om det går att lägga ner honom ska jag ta mig lite vatten och sen titta på när Robert "arbetar". 

Fortsatt trevlig advent på er!
#1 - - Elin:

Äh. Du gick ju typ inte upp nåt under graviditeten så de minsta brallorna kan du nog också snart dra på dig. Själv nådde jag inskrivningsvikten förra veckan. Inte en dag för tidigt..6 månader har ju faktiskt gått snart!

Svar: Icke att förglömma att jag vägde alldeles för mycket innan också..! Jag har faktiskt ingen aning om vad jag väger nu.. Vore lite kul att veta!
Det är jäkligt bra jobbat på sex månader! Efter Teodor nådde jag aldrig inskrivningsvikten igen..
Emma - gravid med vilde nr 3