En mammas vardag.

Det har visst blivit många sena kvällar den här semestern. Jag har inte varit i säng före 22 sen jag vet inte när... Ovant, och det märks på morgnarna! Dock försöker jag ändå att orka med en löpartur på morgonkvisten, men den är nu förlagd något senare än den var i början av sommaren, haha. 

Idag är jag helt slut så nog borde jag ha lagt mig tidigare, men nej. Det blev inte så. Idag har vi nämligen testat på livet som storfamilj då vi varit barnvakt åt min systers två barn. Min syster gifter sig på lördag så de var iväg för att duka och iordningställa lokalen och ville helst inte ha barnen (4 och snart 7 år gamla) med. Vi har haft en mysig dag med pannkakor, sagoläsning, legobygge, utelek, lek med Dennis, filmtittning och jag vet inte allt vad de har hittat på. Mysigt att ha dem här, som sagt.

Dennis förresten, han har vuxit nåt enormt bara under senaste veckan. Nu kryper han ännu mer och reser sig mot saker. Bara att han inte riktigt har förstått att han inte kan gå - han reser sig, vänder sig om, får se nåt spännande och bara faller handlöst framåt. Aj. Det gäller att vara med..! 


Jag hänger inte med i svängarna... För bara en vecka sen ålade han omkring lite planlöst, men nu tar han sig plötsligt fram dit han vill - inte dit han råkar hamna. Mm, den är fasen är minst sagt rätt spännande. Jag minns att Eddie lärde sig krypa vid 7,5 mån men han gjorde det inte så länge, han lärde sig nämligen gå två månader senare...