Uppmuntran och egoboost

Min snälla sambo gav mig lite cash häromdagen för att jag skulle kunna köpa något att ta på mig (har jag sagt att det rent ut sagt suger att vara föräldraledig när man inte tjänat ihop någon SGI innan?!). Det eller för att han inte orkar med mitt tjat mer. Jag var i stan på förmiddagen för att handla mat och sprang in en sväng på ikanohuset. Tänkte först köpa de där byxorna till Dennis som jag skrev om i förra inlägget, men det blev som bekant inget med det. 

Övervägde ett tag att köpa skorna jag suktat efter ett tag nu men nej, då de kostar 750 pix slog snålheten till och det blev inget. Jag hade iofs behövt dem nu för jag minns inte var jag lade mina skor för vinterförvaring så nu har jag bara mina Nike Air Max. De är sköna men inte det snyggaste alternativet till alla kläder jag har, direkt. Lite trött på Conrad (Conrad? ? Converse ska det stå, den förbenade telefonen ändrar som den vill!),  jag vill ha ett mellanting.. 

Hursomhelst. Sprang in på Lindex för att kolla jeans till mig och kom faktiskt ut med ett par också. I förbifarten slet jag även åt mig två tshirts från reasnurran, i en storlek mindre än jag brukar ha. Jag provade dem först när jag kom hem och vet ni? De satt perfa båda två! (Inte de  svarta tröjan jag har över på bilden alltså, jag bara testade!) 

Vardagspepp!


(Ja, jag borde vara hemma och städa istället för att försöka nå upp till hallspegeln, men... inte idag.)


Jag har ett amningslinne på mig under tröjorna på bilderna, därför det ser så knöligt ut. Är Birkenstock fortfarande trendigt, haha? Har dem som inneskor hemma för golven är så kalla och hårda..

Tröjorna satt så pass bra att jag blev inspirerad, motiverad och sådär #minresaräknas så jag drog ut i spåret! (Vilket gick superdåligt, Runkeeper strejkade och halsen sved av kylan men jag var ute i alla fall!) 

#1 - - Elin:

Tycker det är så skoj att läsa dina inlägg när din vardag verkligen passar in i min egen. Känner igen mig på alla punkter!👍

Svar: Vad kul att du tycker det! Jag tycker ju själv att min vardag är rätt ... vardaglig, men rätt okej ändå :P
Emma - mamma till tre vildar