En finfredag i februari

Åh. Är det inte tröttsamt med alla dessa sjukdomar? Jag tycker nog det. Vi fick hämta hem Dennis tidigare från förskolan i onsdags på grund av misstänkt magsjuka, men han har inte visat några symtom sen han kom hem så jag tror bara det var hans vanliga mage som var i farten. Igår kväll fick Teo feber, från ingenstans. Plötsligt var han hes och hade ont i halsen. Han sov hos oss i natt och han var mer än ljummen, kan jag säga. Idag har han sovit i flera timmar, vilket inte alls är likt honom. 
 
Jag känner att jag vill isolera oss lite från umgänge ett par dagar, men mat var vi ändå tvungna att inhandla så jag tog med Eddie till stan på förmiddagen. Vi hade riktigt roligt och det är så mysigt när det är så. Det märks att han börjar bli stor. Vi for runt till flera olika affärer, bland annat Toys'r'us, Burger King, Ica Maxi, Rusta och Plantagen. Mina tomma fönster behövde lite blommor... Jag snålade dock och köpte inga krukor, vilket jag hade behövt, jag hade velat ha likadana till alla blommorna i vardagsrummet. Nåja. I-landsproblem.
 
 

Vi var faktiskt på stan igår också, fast hela familjen. Bockade av några saker på måste-listan men till sist tog orken slut och det tjafsades mer än vad jag tyckte att det var värt för att få något gjort. Jag lyckades i alla fall sno åt mig ett par minuter för att leta efter ett linne som jag bestämt mig för att jag skulle unna mig på sportlovet, efter tre veckors praktik. Men, när jag var i stan sist var det slut överallt... Populärt, tydligen. Igår var det hursomhelst min tur, så det var någon som hade lämnat tillbaka ett i min storlek. Inte mönstret jag helst ville ha, men det var åtminstone nr 2 på önskelistan. Jag passade på att inviga det idag, finfredag som det är. Även Eddie var nöjd då han fick nya byxor igår (de han har på sig på ovanstående bild). Win-win-win helt enkelt!
 

Ser ni kaoset? Det är liksom ingen idé att hålla efter så länge Dennis är vaken. Han river ut, klättrar överallt och är allmänt busig numera. Riktig rolig att leka med, för han är så smart. Inte så bra på att städa efter sig, bara.