Höstmys.

Jag uppskattar verkligen hösten. Jag uppskattar verkligen att vi har olika årstider, det är ju inte överallt de har det. Svårt att låta bli att ta det för givet, faktiskt. 

Trots att jag vaknade med feber i morse blir jag på bra humör när jag tittar ut o ser den gulnande björken vaja i vinden. Det regnar, det börjar bli kallt o det är bara helt underbart. Jag riktigt längtar efter en promenad i höstrusket..! (Första gången på länge jag känner så. Hoppas det inte regnar för mkt på Robbie när han ska hem, så han följer med mig ut.) Höstmarknaden i Viken igår var ytterligare en stämningshöjare. Älskar verkligen marknader, o då kombinerat med höst blir upplevelsen ultimat.

När jag var liten avskydde jag att fylla år i oktober, för det var alltid så fula bilder i alla kalendrar o almanackor. Alltid bilder på gula/röda/orange träd, igelkottar o sånt. Sånt som numera gör mig salig. :)

Jag tycker om känslan av att nästan frysa. Den där ruggiga känslan, när man bestämmer själv vad man ska göra. (Inte när man ska till jobbet okristligt tidigt o bara blir tröttare av "rugget", men annars.) När man klär på sig massa kläder när man ska ut. Igår åkte sjalen o vantarna fram, det var första dagen för säsongen då termometern visade under 7 grader dagtid.

Oh, jag blir eld o lågor när jag tänker på den stundande vintern, o hoppas verkligen att den blir lika bra som föregående vinter! :)

O jul ska vi inte ens prata om. Att få tillbringa den i en storstuga med alla dom man älskar mest. Att få dela rum med den finaste av allihop, o att få vara nära honom hela tiden. Att skratta, äta god mat, åka skidor, pulka, snöbollskrig, busa med barnen.. Jaa, en finare jul kan det nog inte bli, om det motsvarar mina förväntningar! :) ÄNTLIGEN.